Handel zagraniczny polskimi produktami mięsnymi

Wartość polskiego eksportu produktów mięsnych w okresie styczeń–kwiecień 2020 r., podobnie jak przed rokiem, osiągnęła poziom 2,1 mld EUR, co stanowiło 19% w strukturze asortymentowej wysyłki produktów rolno-spożywczych.

Handel zagraniczny polskimi produktami mięsnymi
Jednocześnie przywóz zwiększył się o 17% do 1 mld EUR. W efekcie czego dodatnie saldo wymiany handlowej zmniejszyło się w porównaniu z tym samym czasem 2019 r. o 14% do 1,1 mld EUR.
 
Największy udział w strukturze towarowej eksportu produktów mięsnych miało mięso drobiowe z 38% wartości eksportu, a następnie przetwory i podroby - 23%, mięso wołowe – 21% oraz mięso wieprzowe - 13%. Nieznaczny był z kolei udział wartościowy pozostałych gatunków mięs - 3% oraz żywca - 2%.
 
W strukturze towarowej importu dominującą pozycję zajmowało mięso wieprzowe - 57% udziału, a także żywiec - 31% – w tym przede wszystkim wieprzowy.


Tagi:
źródło: