Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-03-28
-
Ocena użytkowości bydła
2024-03-28 -
Wyniki kontroli jakości handlowej lodów
2024-03-28
Poznaj produkty
-
Ramka przejściowa SCHAFFER
2016-01-12 -
Przyczepa rolnicza ZASŁAW D-762-14 tandem
2014-01-20 -
Ciągnik CASE IH Maxxum Multicontroller
2013-03-29 -
Maszyny do pobierania pasz
2014-10-16 -
Brona talerzowa z amortyzacją gumową Exact G
2020-04-07
Francja: „Brzydkie owoce i warzywa” na topie
Trwająca już rok, nowa francuska kampania wspierająca spożycie i sprzedaż tzw. ”brzydkich warzyw i owoców” dała doskonałe rezultaty – podaje FAMMU/FAPA.
Nie mieszczące się w I klasie jakościowej owoce i warzyw, a więc te o zniekształconym wyglądzie lub brzydkiej skórce, czy też w jakikolwiek inny sposób „wybrakowane” są sprzedawane we Francji w wielu sieciach sprzedażowych po zdyskontowanej o 30% cenie. W trakcie tej rocznej kampanii sprzedano ponad 10 tys. ton takich produktów.
Poza tym, swoją popularnością kampania objęła również inne produkty – w sporo tańszych cenach sprzedawane są produkty mleczne z krótkim terminem przydatności jak sery i jogurty, które można już kupić za połowę ceny. W najbliższym czasie promowanie „tańszej” sprzedaży ma objąć także produkty rybne, piekarnicze i mięsne.
Ilość marnowanego jedzenia we Francji szacowana jest na 17 mln ton rocznie. W ślady Francuzów w najbliższym czasie planują pójść Hiszpanie i Amerykanie.