Producenci trzody chlewnej zakupili 2071,8 tys. t pasz, a producenci bydła – 916,8 tys. t, a więc to zwyżka odpowiednio o 9,6% i o 4,3%. Sprzedaż premiksów wzrosła o 1,2% i wynosiła 247 tys. t. Zmalała sprzedaż pasz dla drobiu do 5990 tys. t, tj. o 1,6%. W strukturze sprzedaży pasz łącznie w 2016 roku, jak zwykle największy odsetek – 63% stanowiły pasze dla drobiu.
Według GUS, udział pasz dla trzody chlewnej wynosił 21,8%, pasz dla bydła – 9,6% oraz pasz dla pozostałych zwierząt – 3%. Przy nieznacznym wzroście wolumenu sprzedanych pasz, wartość pasz ogółem przy spadku cen – średnio o 0,7%, kształtowała się na poziomie o 0,4% niższym od notowanego w 2015 r. i wyniosła 12501 mln zł.
Najwięcej jednostek produkujących lub sprowadzających pasze dla zwierząt gospodarskich prowadzi swoją działalność w województwie wielkopolskim - 64 jednostki, mazowieckim - 39 i kujawsko-pomorskim - 31. Pod względem wielkości udziału pasz dostarczonych na rynek krajowy w dostawach pasz ogółem używanych w żywieniu zwierząt gospodarskich przodowały województwa wielkopolskie i mazowieckie odpowiednio 28% i 26%.