Unia Europejska zatwierdziła program promocji mięsa polskiego

Dnia 25 kwietnia 2013 roku Komisja Europejska przyjęła 22 nowe programy (w tym polski), których celem jest promowanie produktów rolnych w Unii Europejskiej i na świecie.

Unia Europejska zatwierdziła program promocji mięsa polskiego
W większości są to plany trzyletnie, które opiewają na łączną kwotę 71,948 mln euro, z czego połowa (35,974 mln) zostanie sfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
 
Przyjęte przez Komisję programy zostały wyselekcjonowane spośród 36 propozycji złożonych do końca listopada 2012 roku.
 
Wśród zatwierdzonych projektów znalazł się złożony przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) projekt dotyczący promocji polskiego mięsa wołowego, cielęcego i wieprzowego na rynkach Korei Południowej, Ameryki Północnej oraz Azji Południowo-Wschodniej. Na program ten Unia Europejska przeznaczy 2,478 mln euro, natomiast łączny budżet wyniesie 4,956 mln euro.
 
Wśród innych zatwierdzonych projektów znalazły się programy dotyczące:
  • oliwy (Hiszpania – 3 programy)
  • mleka i przetworów mlecznych (Niemcy-Irlandia-Holandia, Czechy, Litwa)
  • mięsa (Polska, Grecja, Włochy, Litwa, Holandia)
  • świeżych owoców i warzyw i produktów ogrodniczych (Belgia, Irlandia, Grecja, Holandia)
  • produkktów ekologicznych (Grecja, Litwa, Holandia)
  • jaj (Bułgaria)
  • wina i innych alkoholi (Włochy, Francja)
  • produktów o chronionych oznakowaniach (ChNP, ChOG i GTS – Grecja-Rumunia)


Tagi:
źródło: