BIEŻĄCE NOTOWANIA




Rynki hurtowe – dla rolnika i konsumenta


Dodano: 24.04.2018

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


− Na globalnym rynku handlu towarami rolno-spożywczymi potrzebne są polskie podmioty, które będą oferować rolnikom godziwą zapłatę za ich produkty rolno-spożywcze. Będą to swego rodzaju pośrednicy między rolnikiem a konsumentem. Szukamy rozwiązań prawnych, które pozwolą wyeliminować sytuacje, gdzie rolnik otrzymuje 30 gr za kilogram ziemniaka, a w hipermarkecie taki ziemniak jest sprzedawany po 2 zł i 20 gr – mówił minister Krzysztof Jurgiel.

Rynki hurtowe – dla rolnika i konsumenta

Jesteś w kategorii wiadomości:


Rynki hurtowe, będą to rynki, które będą umożliwiały sprzedaż detaliczną, sprzedaż bezpośrednią – podkreślił minister i dodał, że jest to kolejny obszar, w którym resort rolnictwa przygotowuje program rozwoju.
 
Hurtowe rynki rolno-spożywcze zostały utworzone w latach 1995-97 w ramach rządowego programu budowy i rozwoju rynków hurtowych przez agencje rządowe, Skarb Państwa reprezentowany przez wojewodów, samorządy lokalne, producentów rolnych oraz kupców. Utworzenie spółek rolno-spożywczych rynków hurtowych miało na celu m.in. stworzenie  sprawnych struktur w hurtowym obrocie rolno-spożywczych w warunkach gospodarki rynkowej. Niezależnie od rolno-spożywczych rynków hurtowych powstałych w ramach programów rządowych, podobną działalność prowadzi kilkanaście podmiotów z udziałem kapitału prywatnego oraz samorządowego.
 
Obecnie rola rynków hurtowych musi być na nowo przeanalizowana i podjęte działania, które co najmniej spowodują, że będą one konkurencyjne w stosunku do sieci wielkopowierzchniowych.
 
Zależy nam na tym, aby to były polskie podmioty, które podejmą współpracę z rolnictwem z producentami rolnymi w zakresie możliwości sprzedaży produktów rolno-spożywczych. Pełnić też będą rolę edukacyjną, informacyjną, szkoleniowo-doradczą – zapowiedział Krzysztof Jurgiel.
 
Forum do dyskusji w tym obszarze była konferencja zorganizowana w ministerstwie rolnictwa i rozwoju wsi. Wymiana informacji i doświadczeń podczas tego spotkania pozwoli przygotować się do podjęcia zarówno przez zarządy rolno-spożywczych rynków hurtowych jak i administrację rządową odpowiednich działań służących wzmocnieniu pozycji rynków. Minister wyraził przekonanie, że spotkanie zapoczątkuje szereg ważnych inicjatyw poczynając od legislacji poprzez zarządzanie i marketing. Krzysztof Jurgiel zapewnił o otwartości resortu na zgłaszane propozycje i sugestie oraz gotowości powołania odpowiednich zespołów roboczych. 
 
Wnioski ze spotkania zostaną zebrane i wykorzystane do stworzenia konkretnych propozycji.

źródło: Gospodarz.pl/MRiRW

 

  Poleć
Jesteśmy na: Śledziku Facebooku

 

Tagi: rynki hurtowe Krzysztof Jurgiel produkty rolno-spożywcze warzywa ziemniaki




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2013r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl