Ciągniki Forterra HSX wyposażono w najnowocześniejszą technologię; najnowszej generacji rewers, nową pięciostopniową skrzynie z trójstopniowym wzmacniaczem, ponadto mocniejszy układ hydrauliczny, sterowanie trzypunktowym zawieszeniem Hitchtronic, wyświetlacz LCD, wiekszy rozstaw osi poprawiający stabilność, nowe fotele i wiele innych innowacji. To najlepszy pakiet firmy Zetor, który łączy wydajność, trwałość i niskie koszty eksploatacji.
Silnik Ciągnika Zetor Forterra HSX
Nowy 16 - zaworowy silnik charakteryzuje się wysokim stopniem wzmocnienia momentu obrotowego (36 %), świetnym startem nawet w niekorzystnych warunkach temperaturowych, długą żywotnością i niskim zużyciem paliwa, potwierdzonym przez Niemieckie Towarzystwo Rolnicze DLG. Wysoką moc gwarantuje nie tylko ulepszona głowica cylindrów, ale także zmienione kanały ssące i nowy system wtrysku paliwa. Silnik wyposażony został także w filtr cząstek stałych w celu obniżenia poziomu emisji.
Skrzynia przekładniowa. Układ hydrauliczny i WOM Ciągnika Zetor Forterra HSX
Nowa, 5-cio stopniowa synchronizowana skrzynia biegów posiada łącznie 30 + 30 biegów, uzupełnia ją 3-stopniowy automatyczny wzmacniacz momentu o ciśnieniu zwiększonym do 19 barów. Przekładnia powershift z systemem HSX daje możliwość półautomatycznej preselekcji. Nowy elektrohydrauliczny rewers włączany jest pod obciążeniem (tzw. Power Shuttle), co daje większy komfort i wartość użytkową. Hydrauliczne jest także sterowanie obrotami wałka odbioru mocy. Udźwig do 7000 kg i równomierne obciążenie ciągnika zapewniają dwa zewnętrzne pomocnicze cylindry hydrauliczne. Filtr średniociśnieniowy zapewnia niezawodność hydrauliki. Dzięki rozstawowi osi 2490 mm Forterra HSX jest stabilniejsza i bezpieczniejsza.
HitchTronic Ciągnika Zetor Forterra HSX
Kolejną nowością jest opatentowana przez Zetor we współpracy z Bosch Rexroth rewolucyjna funkcja automatycznego sterowania tylnym trzypunktowym układem zawieszenia HitchTronic, dzięki której traktor podczas orki dostosowuje się sam do każdego terenu. Praca stanie się dużo łatwiejsza i bardziej efektywna zarówno dla początkującego, jak i dla doświadczonego traktorzysty. Nieważna jest także jakość gleby czy typ maszyny. Na dodatek uruchomienie HitchTronic oszczędza paliwo, przyczyniając się do ochrony środowiska naturalnego.
Kabina. Komfort i bezpieczeństwo Ciągnika Zetor Forterra HSX
Deska rozdzielcza jest wyposażona w wyświetlacz LCD podający w komfortowy sposób informacje dla obsługi i serwisu, a w siedzeniu kierowcy znajduje się wyłącznik bezpieczeństwa, który uniemożliwia start silnika lub ruszenie traktora, jeśli traktorzysta na nim nie siedzi. Dzięki posadowieniu kabiny na silentblokach i zastosowaniu nowych komponowanych materiałów podłogowych nastąpiło znaczne ograniczenie przenoszenia hałasu i wibracji na stanowisko traktorzysty.
Patarmetry techniczne Ciągnika Zetor Forterra HSX
MODEL |
100 |
110 |
120 |
130 |
140 |
SILNIK |
|
|
|
|
|
|
Stage III B |
Zetor 1006 |
Zetor 1306 |
Zetor 1406 |
Zetor 1506 |
Zetor 1606 |
Moc
2000 / 25 (ISO) (kW/HP) |
71/ 96 |
79/ 107 |
86/ 117 |
95/ 129 |
100/ 136 |
Prędkość znamionowa (rpm) |
2200 |
Ilość zaworów |
8
16 |
16 |
Ilość cylindrów |
4 |
Typ |
turbodoładowany |
Skok tłoka (mm) |
105 / 120 |
Pojemność skokowa (cm³) |
4,156 |
Max. moment obr. / Rezerwa mom. obr. (ECE R24) (Nm /%) |
391 / 37
419 / 46 |
440 / 37
440 / 40 |
480 / 37
482 / 37 |
525 / 34
540 / 41 |
570 / 38
572 / 38 |
REWERSACJA |
Typ |
wielotarczowe mokre sprzęgło |
sterowanie |
elektro-hydrauliczne |
PRZEKŁADNIA |
Typ |
mechaniczna z 3° automatycznym powershift, rewersem |
Zmiana biegów |
w pełni zsynchronizowana |
Ilość biegów |
30 / 30 |
Prędkość (kph) |
40 |
WOM |
Typ |
zależny/ niezależny, wielotarczowe sprzęgło WOM z 3° wyborem opóźnienia startu |
Obroty tylnego WOM (rpm) |
540 /540E /1000/1000E |
Obroty przedniego WOM (rpm) |
1000 |
HYDRAULIKA |
Typ |
Elektronika Bosch z Zetor HitchTronic, 2 cylindry pomocnicze |
3-punktowy układ zawieszenia |
kategoria II, kategoria III na życzenie |
Sterowanie |
elektroniczne |
|
|
Ciśnienie operacyjne (MPa) |
20 |
Wydajność pompy hydraulicznej (l/min) |
85 |
Hydrauliczne szybkozłącza |
4+1/6+1 |
INNE SPECYFIKACJE |
Napęd |
4WD |
Sterowanie |
hydrostatyczne |
Hamulce podróżne/postojowes |
mokre, tarczowe, hydrauliczne / sterowane mechanicznie |
Hamulce przyczep |
jednoosobowy i dwuosobowy hamulec pneumatyczny |
Cyfrowa deska rozdzielcza |
standard |
WYMIARY |
Waga (kg) |
4476-5761 |
Długość (mm) |
4,770 |
Szerokość (mm)
Wysokość (mm)
|
2,270
2,757
|
Rozstaw osi (mm) |
2, 490 |
Przednie koła |
13,6R24 skręcane |
14,9R24 spawane |
Tylne koła |
16,9R38 skręcane |
18,4R38 spawane |
OPCJE KABINY |
Kabina "BASIC" |
siedzenie Grammer, siedzenie pasażera, przeszkolny dach, tylne reflektory, regulowana kierownica, wyświetlacz cyfrowy, |
Kabina "CLASSIC" |
siedzenie Grammer, siedzenie pasażera, regulowana kierownica, przednie i tylne światła robocze, klimatyzacja (opcjonalnie), podgrzewane lusterka i tylna szyba, instalacja audio, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kabina "LUX"
Kabina "CLASSIC-AC"
|
siedzenie Grammer pneum., siedzenie pasażera, przeszkolny dach, przednie i tylne reflektory, regulowana kierownica, wyświetlacz cyfrowy, klimatyzacja, instalacja radiowa, podgrzewane szyby i lusterka,
siedzenie - Grammer, siedzenie pasażera, przeszkolny dach, przednie i tylne reflektory, regulowana kierownica, wyświetlacz cyfrowy, instalacja radiowa, podgrzewane szyby i lusterka
|