Zetor Proxima Plus należą do ciągników średniej mocy. Na uwagę zasługuje łatwa obsługa, długa żywotność, ograniczenie kosztów i różnorodność zastosowań. W porównaniu z modelami Proxima, wersja Plus to większa moc silnika i bardziej zaawansowane skrzynie przekładniowe, a co za tym idzie wieksza wydajność robocza.
Silnik Ciągnika Zetor Proxima Plus
Ciągniki PROXIMA PLUS wyposażone są we własną nowoczesną rodzinę silników produkcji ZETOR o mocach 87-107 KM, spełniających normy emisji spalin EURO III A, cechujące się niskimi kosztami użytkowania oraz obsługi. Silniki Proxima Plus są wyposażone w elektryczny wentylator chłodnicy, który poprawia parametry ekonomiczne i redukuje poziom hałasu.
Maska Ciągnika Zetor Proxima Plus
Ciągniki posiadają nowy wygląd z wypukłą maską, która umożliwia łatwiejsze serwisowanie i obsługę silnika. Nowy wygląd zawiera nowy rodzaj oświetlenia i większą ilość świateł roboczych. Wszystkie główne dźwignie sterujące są ergonomicznie rozmieszczone a analogowa deska rozdzielcza jest bardziej czytelna.
Skrzynia przekładniowa Ciągnika Zetor Proxima Plus
Skrzynia biegów z rewersem i dwustopniowym wzmacniaczem momentu jest w pełni zsynchronizowana, z liczbą przełożeń 16 do przodu i 16 do tyłu. Takie rozwiązanie sprawia, że ciagniki Proxima Plus są idealne do prac załadunkowych. Wał odbioru mocy wyposażona w sterowanie elektrohydrauliczne; do wyboru są prędkości 540/1000 obr./min/ lub 540/540E obr./min.
Kabina Ciągnika Zetor Proxima Plus
Kabina ciagnika Proxima Plus jest przestronna i komfortowa. W opcji są ogrzewane lusterka i ogrzewanie tylnej szyby. Ogromny nacisk położono również na zapewnienie odpowiedniego oświetlenia.
Podwozie Ciągnika Zetor Proxima Plus
Ciągniki z serii Proxima, Proxima Plus i Proxima Power wyposażono w standartową oś tylną o dużej nośności. W porównaniu z poprzednią generacją nośność osi tylnej zwiększono do 5000 kg, by odpowiadała montowanym w tej serii silnikom o większej mocy. Prędkość ciągników zwiekszono do 40 km/h dla typów PROXIMA PLUS 100 i PROXIMA PLUS 110.
Nowe zmodernizowane ciągniki ZETOR z serii PROXIMA PLUS to następujące typy ciągników:
ZETOR PROXIMA PLUS 90 o mocy 87 KM
ZETOR PROXIMA PLUS 100 o mocy 96 KM
ZETOR PROXIMA PLUS 110 o mocy 107 KM
Zmiany konstrukcyjne maski w tej serii ciągników są podobne jak w serii PROXIMA, poprawiły one dostęp do silnika i osprzętu, a co za tym idzie ułatwiły czynności serwisowe. Wprowadzona zmiana w oświetleniu to skuteczniejsze i lepsze oświetlenie drogi, jak również lepsze oświetlenie terenu podczas wykonywania prac polowych.
W ciągnikach serii PROXIMA PLUS zwiększono pojemność zbiornika paliwa do 150 litrów. Ponadto w kabinie ciągnika obniżono poziom hałasu o 3 dB, co zdecydowanie polepsza warunki pracy operatora.
Ponadto tak jak w ciągnikach serii PROXIMA od stycznia 2008 roku wszystkie ciągniki ZETOR PROXIMA PLUS zostały wyposażone w silniki spełniające normy emisji spalin EURO III (EECIII)
Parametry techniczne Ciągnika Zetor Proxima Plus
MODEL: |
90 B 4WD |
100 B 4WD |
110 B 4WD |
SILNIK: |
|
Zetor 1205 TIER III A |
Zetor 1005 TIER III A |
Zetor 1305 TIER III A |
Moc nominalna przy prędkości 2200 obr/min |
64/87 KW/KM |
71/96 kW/KM |
79/107 kW/KM |
Typ |
Turbodoładowany z intercoolerem |
Ilość cylindrów |
4 |
Filtr powietrza dwustopniowy |
X |
Mocowanie tłumika przy kabinie |
X |
Sprężarka |
X |
SKRZYNIA BIEGÓW: |
16 do przodu/ 16 do tyłu (z rewersem) |
X |
Skrzynia biegów synchronizowana |
X |
Jednostopniowy wzmacniacz momentu |
X |
Sterowanie wzmacniaczem |
Elektrohydrauliczne |
Prędkość |
30 km/h |
40 km/h |
HYDRAULIKA: |
|
|
Typ |
mechaniczna |
Regulacja podnośnika |
Siłowa, polowa, mieszana |
Rozdzielacz obiegu wewnętrznego |
dwusekcyjny (4+1) |
Udźwig podnośnika |
42 kN |
Wydatek podnośnika hydraulicznego |
50 l/min |
Filtr oleju hydrauliki |
X |
WAŁEK ODBIORU MOCY: |
540/1000 obr./min |
X |
Typ sprzęgła |
Tarczowe mokre |
TYLNY MOST NAPĘDOWY: |
Hamulce dyskowe mokre |
X |
Blokada mechanizmu różnicowego |
Załączana elektropneumatyczne |
TYLNY TUZ: |
|
|
Dolne ramiona kategorii II z hakami ( CBM ) |
X |
Zaczep przesuwny sterowany |
X |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA: |
12 V |
X |
Akumulator 165 Ah |
X |
Alternator 95 Ah |
X |
DESKA ROZDZIELCZA: |
|
X |
Wskaźnik obrotów z licznikiem Mth |
X |
Wskaźnik paliwa, temperatury płynu chłodniczego |
X |
Wskaźnik ciśnienia oleju z kontrolką |
X |
OŚWIETLENIE: |
2 główne światła drogowe |
X |
2 główne, przeciwmgielne światła drogowe |
X |
2 reflektory robocze z przodu |
X |
1 reflektory robocze z tyłu |
X |
Kierunkowskazy |
X |
Przednia oś napędowa : |
Załączana elektropneumatycznie |
Hamulce przednie |
X |
Mechanizm różnicowy z redukcją poślizgu |
X |
PRZEDNIE KOŁA: |
|
13,6 R 24 |
TYLNE KOŁA: |
|
16,9 R 34 |
Regulowany rozstaw kół |
X |
UKŁAD KIEROWNICZY: |
Hydrostatyczny |
X |
POZOSTAŁE: |
Zbiornik paliwa l |
150 |
Błotniki przednie |
X |
Siedzenie kierowcy Mars |
X |
Kabina – przyciemniane szyby |
X |
Przednia i tylna wycieraczka |
X |
Spryskiwacz przedniej szyby |
X |
Kabina komfortowa z ogrzewaniem i wentylacją |
X |
Szyberdach |
X |
Siedzenie pasażera |
X |
INFORMACJE O ROZMIARACH I WADZE: |
Długość |
3790 mm |
Szerokość |
1910 mm |
Wysokość |
2723/2748 mm |
Rozstaw osi |
2328 mm |
Prześwit |
443 mm |
Waga |
4331/4651 kg |