thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
Dodane: 02 marzec 2016 Aktualizowano 10 sierpień 2022

Zetor Major

Niezawodny ciągnik klasy średniej ze świetnym stosunkiem cena/moc.

wyśmienity stosunek cena/moc sprawdzona koncepcja silnik zetor – czeski know-how w produkcji wysokiej klasy silników niezawodność proste serwisowanie solidny korpus wzmocniony ramą niskie wymogi w zakresie konserwacji maksymalna siła podnoszenia 2 400 kg

Uniwersalny ciągnik rolniczy, przeznaczony do agregowania ze sprzętem rolniczym, urządzeniami przemysłowymi oraz transportu rolniczego zaprojektowano zgodnie z podstawowymi założeniami marki zetor. Zetor Major w kategorii do 80 km nawiązuje do jednego z najpopularniejszych modeli w historii marki. Niezawodny, wydajny i prosty w obsłudze model zasłynął jako ciągnik na całe życie.

Dzięki tym cechom i wyśmienitemu stosunkowi cena/moc ciągnik ten docenią zwłaszcza właściciele małych, rodzinnych gospodarstw.


DANE TECHNICZNE:

MODEL 60 80
SILNIK
Typ Stege III B TCD 2.9 L4
Moc homologowana
kW/HP (2000/25/EC)
45/61,2 55,4/75,3
Obroty znamionowe (1/min.) 2 200
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Doładowanie turbosprężarka
Średnica/skok (mm) 92/110
Pojemność (cm³) 2 925
Chłodzenie cieczą
Maks. moment obrotowy
(2000/25/EC) (Nm)

244

300
Przewyższenie momentu obrotowego
(ECE R24) (%)
26 25
SKRZYNIA BIEGÓW
Typ mechaniczna
Rewers mechaniczny z lewej strony kolumny kierownicy
Zmiana biegów w pełni zsynchronizowana
Ilość biegów (do przodu/do tyłu) 12/12
Prędkość (km/h) 30
WAŁ ODBIORU MOCY
Typ zależny/niezależny
Obroty tylnego WOM  540/1000 lub 540/540E
Obroty przedniego WOM 1 000
Moc maks. przedniego WOM (kW) 35
HYDRAULIKA
Typ mechaniczna regulacją pozycyjną i siłową
Trzypunktowy układ zawieszenia kategoria II
Sterowanie mechaniczne
Maksymalna siła podnoszenia (kN) 24
Ciśnienie robocze (MPa) 18
Wydajność pompy (l) 50
Końcówki zewnętrzne (szybkozłącza) 2+1 (4+1 opcja)
Zaczepy zaczep przesuwny mechaniczny
KABINA
Dach z oknem dachowym standard
Siedzenie mechaniczne
Kierownica regulowana w poziomie
Klimatyzacja ręczna (opcja)
POZOSTAŁE PARAMETRY
Układ napędowy 4WD (2WD opcja)
Układ kierowniczy hydrostatyczny
Hamulce robocze/postojowe  tarczowe mokre,
sterowane hydraulicznie/mechanicznie
Hamulce przyczepy pneumatyczne, jednoobwodowe
Maks. obciążnik przedni (kg) 266
Maks. obciążnik tylnych kół (kg) 256
Pojemność zbiornika (l) 83
Błotniki przednie stałe
Przygotowanie do montażu radia standard
WYMIARY
Masa własna (kg) 3 165 – 3 300
Maks. długość (mm) 4 702
Maks.szerokość (mm) 1 970
Maks.wysokość (mm)  2 580
Rozstaw (mm) 2 210
Koła przednie* (mm)  7,5 – 16 2WD
280/85–24 (11,2–24) 4WD
Koła tylne* (mm) 420/85–28 (16,9–28) 4WD
420/85–30 (16,9–30) 4WD
* Standardowe koła, więcej opcji po konsultacji ze sprzedawcą
Wysokość jest uzależniona od rozmiaru kół.

SPECYFIKACJA:

Silnik

Sprawdzone przez pokolenia klientów

Certyfikowany 4 cylindrowy rzędowy silnik. Pojemność skokowa 2,9 litra. Wysokociśnieniowy systém Comon Rail. Wydajny system chłodzenia EGR zapewnia stałą moc silnika nawet w ciężkich warunkach pracy. Katalizator utleniający DOC - skutecznie oczyszcza spaliny.

Silniki Zetor zawdzięczają swą popularność niskiemu zużyciu paliwa, dużej niezawodności i prostocie konstrukcji, co przekłada się na niską cenę zakupu, niskie koszty eksploatacji, niezawodność i umiarkowane wymagania w zakresie serwisu i konserwacji.

Skrzynia biegów

12 prostych kroków produktywności

Ciągniki Major posiadają w pełni zsynchronizowaną czterobiegową skrzynię przekładniową wyposażoną w rewers oraz trzybiegową skrzynię redukcyjną. Ilość biegów to 12 + 12.

Rozwiązanie sprawdzone przez użytkowników. Udowodnione trwałe działanie i niezawodność. Proste serwisowanie. Płynny zakres biegów. W pełni zsynchronizowana, wyposażona w rewers czterobiegowa skrzynia przekładniowa z trzystopniową redukcją. 12 + 12 biegów. Prędkość maksymalna 30 km/h. Opcje obrotów tylnego wału odbioru mocy (WOM) 540/10001. Lub 540/540E. Hydraulika

Siła leży w prostocie

Model Major wykorzystuje hydraulikę z mechaniczną regulacją. Charakteryzuje się nie tylko dużą siłą udźwigu, ale też płynną regulacją opuszczania, z funkcją hydraulicznej blokady przy transporcie narzędzi włącznie. Traktor jest wyposażony w jednosekcyjny lub dwusekcyjny rozdzielacz z szybkozłączem do wolnego spływu oleju.

Hydraulika mechaniczna,. Z regulacją pozycyjną i siłową. Charakteryzuje się dużą siła podnoszenia, płynną regulacją opuszczania oraz funkcją hydraulicznej blokady przy transporcie narzędzi. Maksymalna siła podnoszenia 26 kn. Ciągnik jest wyposażony w dodatkowy jednosekcyjny lub dwusekcyjny rozdzielacz hydrauliki. Mechaniczna regulacja – prostota, wytrzymałość i długa żywotność. Duża siła podnoszenia. Płynna regulacja opuszczania. Szybki montaż i zabezpieczenie agregacji. Szybka i bezpieczna manipulacja sprzętem. Funkcja blokady hydraulicznej przy transporcie narzędzi. Kabina

Przestrzeń i ergonomia

Praktyczne wykorzystanie przestrzeni. Ergonomiczne elementy obsługi – łatwiejsza praca. Nieograniczony widok – prostsza i wygodna praca z ładowaczem czołowym.

Kabina jest wygodna i została zaprojektowana z naciskiem na praktyczność. Dużo miejsca i ergonomicznie rozmieszczone elementy obsługi ułatwiają pracę. Na życzenie można wyposażyć ją w klimatyzację. Przeszklony luk dachowy w kabinie ułatwia pracę z ładowaczem czołowym.