| Autor: mikolaj

Rewolucyjny system wtrysku gazu w dieslu. Innowacja z Poznania podbija zagraniczne rynki

Choć zagraniczne firmy coraz częściej zamawiają innowacyjny produkt z Poznania, w Polsce mało kto wie, że właśnie w stolicy Wielkopolski opracowano oryginalne wsparcie dla silników diesla. Dzięki opatentowanemu przez poznańską firmę systemowi właściciele aut na olej napędowy są w stanie ograniczyć spalanie nawet do 30 proc.

Rewolucyjny system wtrysku gazu w dieslu. Innowacja z Poznania podbija zagraniczne rynki

Gaz nie taki straszny

Wiele osób broni się przed instalacją systemów opartych na dodatkowym wtrysku gazu. W przeszłości niektóre firmy w amatorski sposób montowały gazodieslowe mechanizmy w efekcie narażając swoich klientów na niebezpieczeństwo. Dziś strach jest raczej pokłosiem przeszłości, a współczesne systemy muszą przejść szereg testów i posiadać odpowiednie homologacje. Istotne jest także to, czy instalacja nie ingeruje w budowę silnika.

W przypadku naszego rozwiązania technologicznego instalacja przeszła wiele testów i otrzymała wszelkie potrzebne homologacje będąc pełnowartościowym rozwiązaniem dla pojazdów ciężarowych. – mówi Krystian Szymczak, dyrektor handlowy w CARGAZ BIS.

Innowacja z Poznania dla każdego

Poznańską instalację można zastosować przede wszystkim do silników wysokoprężnych od  EURO 4  do EURO 6 powstałych po 2004 roku. System może być interesujący w szczególności dla właścicieli busów, samochodów ciężarowych, autobusów, autokarów, maszyn budowlanych, ciągników czy agregatów prądotwórczych. Solaris Diesel Premium Plus został zainstalowany m.in. we flotach samochodowych firm z USA, Czech, Białorusi czy Malty. W Polsce dotychczas znalazł zastosowanie między innymi we flocie 80 nowych samochodów Scania Euro 6. Firma negocjuje także z potentatami z branży odzieżowej czy handlowej. Duże zainteresowanie produktem jest także w środowisku rolniczym.

(Kliknij, aby powiększyć)

Właściciel ciągnika Ursus, Michał Komasa,  zdecydował się na system w 2013 roku. – W moim przypadku różnica ekonomiczna wynosi około 20 proc. na każdy hektar, a po roku całość inwestycji się zwraca. Co ważne, instalacja nie sprawia żadnych problemów technicznych. – mówi.

Sam montaż polega na umieszczeniu zbiornika w aucie, zabudowie kabiny, instalacji podzespołów w komorze silnika i połączeniu układu centralnego. Całość zarządzana jest przez jednostkę sterującą Solaris Diesel Premium Plus. Po montażu następuje autoadaptacja systemu  i załączenie systemu gazowego. Po tej operacji właściciel może cieszyć się z funkcjonowania instalacji i sporych oszczędności.


Tagi:
źródło: