Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-04-25
-
Na stacjach paliw ceny ustabilizowały się
2024-04-23 -
Wyniki kontroli jakości handlowej jaj
2024-04-23 -
Ceny serów w Polsce (14.04.2024)
2024-04-23 -
Nie będzie połączenia inspekcji
2024-04-23
Poznaj produkty
-
Zetor Proxima Power 115
2011-01-04 -
Nawóz wapniowy węglanowy pow. 50% CaO
2011-07-08 -
Podajnik torfu PT200
2012-01-10 -
Ładowarki STRIEGEL model 300DY/A z kabiną
2014-07-14
Jeszcze poczekamy na B7?!
Komisja Europejska zgłosiła zastrzeżenia do projektu nowelizacji rozporządzenia Ministerstwa Gospodarki w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych, które wprowadza możliwość zwiększenia maksymalnego dopuszczalnego udziału estrów metylowych w oleju napędowym z 5 do 7%.
Wydawało się, że notyfikacja
rozporządzenia Ministerstwa Gospodarki będzie czystą formalnością. Nikt w
resorcie nie dopuszczał myśli, że Bruksela dopatrzy się w przepisach
czegoś niepokojącego. Jednak tydzień temu w środę, późnym wieczorem
okazało się, że unijni urzędnicy mają zastrzeżenia do parametru gęstości
B7. Zablokowali notyfikację co najmniej do końca stycznia 2012 r. -
Zastrzeżenia Komisji Europejskiej są zupełnie bezprzedmiotowe - mówi
przedstawiciel resortu gospodarki znający szczegóły spraw. Podkreśla, że
uwzględniony w rozporządzeniu parametr gęstości jest zgodny z
europejską normą EN590. Przepisaliśmy ją literalnie – tłumaczy.
Decyzja KE jest tym bardziej zaskakująca, że taki sam parametr dla diesla przyjęli już Czesi i Niemcy. – W ich przypadku Komisja nawet się nie zająknęła - dziwią się przedstawiciele resortu gospodarki.