Seminarium „Polska Żywność w Krajach Muzułmańskich"

Minister rolnictwa i rozwoju wsi Marek Sawicki otworzył seminarium pt. ”Polska żywność w krajach muzułmańskich”.

Seminarium „Polska Żywność w Krajach Muzułmańskich

Szef resortu rolnictwa omówił eksport polskich produktów rolno-spożywczych, który od lat bardzo dobrze się rozwija utrzymując cały czas tendencję wzrostową. Minister Sawicki podkreślił jakość polskiej żywności zwracając również uwagą na jej wyśmienite walory smakowe. Wyraził również przekonanie, że to seminarium przyczyni się do lepszego zrozumienia i rozwoju wzajemnie korzystnej współpracy.
 

Podczas seminarium omawiana była problematyka specyficznych wymogów, jakie musi spełniać żywność sprzedawana na rynki krajów muzułmańskich, w tym zarówno kwestie systemu halal, możliwości polskiego sektora rolno-spożywczego w produkcji i eksporcie żywności zgodnie z tymi wymogami. Poruszono również zagadnienia współpracy Polski z krajami muzułmańskimi. Jako prelegenci głos zabrali: ambasador Algierskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej Abdelkader Khemri, zastępca Głównego Lekarza Weterynarii RP Jarosław Naze, mufti - Przewodniczący Rady Imamów Muzułmańskiego Związku Religijnego w RP Tomasz Miśkiewicz, dyrektor Departamentu Afryki i Bliskiego Wschodu Ministerstwo Spraw Zagranicznych Adam Kułach oraz dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Dwustronnej Ministerstwo Gospodarki Tomasz Ostaszewicz.
 

W seminarium wzięli udział szefowie i przedstawiciele placówek dyplomatycznych krajów muzułmańskich w Polsce, polscy producenci i eksporterzy żywności, przedstawiciele środowisk muzułmańskich oraz administracji i innych instytucji wspierających eksport.
 

Przedstawiciele placówek dyplomatycznych zapewniali, że wysoka jakość polskich artykułów rolno spożywczych, ich niepowtarzalny smak i aromat ułatwią wejście na rynki muzułmańskie. Kolejni prelegenci podkreślali jednak, że sukces naszych produktów rolno-spożywczych na tamtejszych rynkach jest uzależniony w dużej mierze od działań promocyjnych przeprowadzonych na rynkach krajów muzułmańskich oraz zachęcali polskich przedsiębiorców do korzystania z możliwości zaprezentowania swoich produktów podczas organizowanych targów i imprez wystawienniczych.

 


Tagi:
źródło: