BIEŻĄCE NOTOWANIA




Handel zagraniczny polskimi produktami mięsnymi


Dodano: 02.07.2020

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Wartość polskiego eksportu produktów mięsnych w okresie styczeń–kwiecień 2020 r., podobnie jak przed rokiem, osiągnęła poziom 2,1 mld EUR, co stanowiło 19% w strukturze asortymentowej wysyłki produktów rolno-spożywczych.

Handel zagraniczny polskimi produktami mięsnymi

Jesteś w kategorii wiadomości:


Jednocześnie przywóz zwiększył się o 17% do 1 mld EUR. W efekcie czego dodatnie saldo wymiany handlowej zmniejszyło się w porównaniu z tym samym czasem 2019 r. o 14% do 1,1 mld EUR.
 
Największy udział w strukturze towarowej eksportu produktów mięsnych miało mięso drobiowe z 38% wartości eksportu, a następnie przetwory i podroby - 23%, mięso wołowe – 21% oraz mięso wieprzowe - 13%. Nieznaczny był z kolei udział wartościowy pozostałych gatunków mięs - 3% oraz żywca - 2%.
 
W strukturze towarowej importu dominującą pozycję zajmowało mięso wieprzowe - 57% udziału, a także żywiec - 31% – w tym przede wszystkim wieprzowy.

źródło: Gospodarz.pl/KOWR foto: istock

 

  Poleć
Jesteśmy na: Śledziku Facebooku

 

Tagi: mięso mięso wołowe mięso drobiowe mięso wieprzowe




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2013r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl