| Autor: mikolaj

BGŻ BNP Paribas najlepszym bankiem dla rolnika

Bank BGŻ BNP Paribas zajął pierwsze miejsce w rankingu Bank Najlepszy dla Rolnika 2016. Badanie zrealizowano w listopadzie i grudniu 2015 roku, a przygotowała je agencja Martin & Jacob.

BGŻ BNP Paribas najlepszym bankiem dla rolnika

Bank Najlepszy dla Rolnika 2016

Banki biorące udział w rankingu były oceniane przez 1200 rolników w czterech kategoriach: ocena oferty bankowej, jakość obsługi, warunki lokalowe oraz opinia o banku. W sumie ocenie poddano 26 elementów w 26 bankach.

- Wyniki badania potwierdzają naszą mocną pozycję lidera w obszarze Agrobiznesu. To wyróżnienie cieszy nas tym bardziej, że zostało ono przyznane przez klientów czyli osoby korzystające na co dzień z oferty banków. Aktualne wyniki finansowe wskazują, że nasza oferta w pełni odpowiada na oczekiwania klientów. Dlatego te badania traktujemy bardzo poważnie. To dla nas pewnego rodzaju barometr świadczonych usług. Staramy się wyprzedzać potrzeby klientów, nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań, które spełniają ich oczekiwania na każdym etapie prowadzonej przez nich działalności. Posiadamy już ponad 30 proc. udział w rynku kredytów dla sektora Agro - powiedział Bartosz Urbaniak, członek Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas, odpowiedzialny za obszar Bankowości MŚP i Agro. Nasza obecność w Grupie BNP Paribas, która z powodzeniem prowadzi działalność w tym segmencie na 5 kontynentach, daje jeszcze więcej nieosiągalnych do tej pory możliwości rozwoju obecnym i potencjalnym klientom, zwłaszcza w zakresie wsparcia dynamicznie rozwijającego się eksportu. Dzięki temu m.in. mogą oni korzystać z usług spółki BNP Paribas Leasing Solutions, która jest  światowym liderem w finansowaniu środków trwałych dla sektora rolnego – dodał B. Urbaniak.

Badanie zrealizowane zostało przy użyciu metody ilościowej (technika CAWI) i jakościowej (czaty z rolnikami). W pierwszej kolejności respondenci mieli wskazać te elementy w ramach standardowo wybranych obszarów do badania bankowości, które są wg nich istotne. W badaniach ilościowych rolnicy oceniali wyróżnione wcześniej elementy. Skala ocen, jaką posługiwali się respondenci, to od 1 do 10, gdzie 1 była oceną najniższą, a 10 była przyznawana tym elementom, które zostały najlepiej ocenione.
 
– Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że rolnicy oczekują od banków przede wszystkim szybkich decyzji kredytowych, ale też dostępu do bankowości internetowej, która – jak się okazuje – również na wsi jest dziś bardziej istotna niż bliskość tradycyjnej placówki – mówi dr Aneta Uss-Lik z firmy Martin & Jacob. Dodaje, iż współcześni rolnicy oceniają atrakcyjność banków także przez pryzmat wysokości udzielonego kredytu. Wyniki badania to wskazówka, na które elementy należy stawiać, by przyciągnąć do siebie takich klientów. – O tym, że walka była bardzo wyrównana, świadczy fakt, że dystans między czołówką a pozostałymi bankami nie był duży. Wysokie oceny uzyskały też m.in. takie banki jak: Credit Agricole, Bank Millennium czy Pekao S.A. – komentuje dr Aneta Uss-Lik.



Tagi:
źródło: