Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-05-03
-
Historycznie niskie bezrobocie w marcu
2024-05-03 -
MKiŚ o nowym podatku od aut spalinowych
2024-05-01 -
Grupa robocza „Owoce i warzywa”
2024-04-30 -
Na stacjach paliw ceny pozostają stabilne
2024-04-30
Poznaj produkty
-
Paszociągi linowo – krążkowe
2013-08-19 -
Złącza Camlock
2011-02-03 -
Wóz paszowy RINO FX HD+ EUROMILK
2020-08-06 -
Mobilne suszarnie serii L
2016-03-07 -
Systemy obór prefabrykowanych ACONBARN
2012-04-26 -
Zbiornik opryskiwacza ZOZ400
2011-10-27
W 2011 roku wzrósł import biodiesla do Unii Europejskiej
Jak donosi FAMMU/FAPA import biodiesla do UE w 2011 roku prawdopodobnie osiągnie około 2,5 mln ton wobec 2,1 mln ton w 2010 roku, co oznacza progres aż o 21%. Największym dostawcą - podobnie jak w ubiegłym roku - pozostanie Argentyna, która powinna dostarczyć 1,4 mln ton wobec 1,18 mln ton rok wcześniej, a przyrost z tego kierunku wzrósł o 18%.
Jednocześnie należy odnotować istotne
ograniczenie importu z USA i Kanady po wprowadzeniu antydumpingowych
ceł. Największe ilości biodiesla trafiły do Włoch i Hiszpanii.
Producenci biodiesla z Hiszpanii, Włoch oraz innych państw unijnych
protestowali przeciwko importowi z Ameryki Południowej oraz Azji
Południowo Wschodniej, domagając się od Komisji oraz krajowych rządów
wszczęcia procedur antydumpingowych. Producenci skupieni w EBB zwracali
uwagę na fakt, że system podatków eksportowych w Argentynie oraz Azji
Południowo- Wschodniej stymuluje eksport biodiesla przed surowcami.
Przykładowo w Argentynie podatek eksportowy dla oleju sojowego to 32%, a
dla biodiesla to 20%. W Indonezji podatek eksportowy dla biopaliw jest
na poziomie 2%, a dla oleju palmowego maksymalnie 13%.