| Autor: redakcja1

Niższe zużycie biopaliw w transporcie w 2013 r.

Jak wynika z raportu EurObserver, w ubiegłym roku Unia Europejska odnotowała pierwszy spadek zużycia biopaliw w transporcie od 2003 roku – podaje FAMMU/FAPA.

Niższe zużycie biopaliw w transporcie w 2013 r.

Zużycie biopaliw w UE

W 2013 roku we Wspólnocie zużycie biopaliw zmalało o 6,8% w stosunku do 2012 roku, co daje zniżkę o 1 mln ton ekwiwalentu ropy (toe) do 13,6 mln toe.

 

W związku z tym, udział biopaliw w transporcie w 2013 roku był na poziomie 4,7%. Obniżenie zużycia miało miejsce w wyniku pojawienia się szeregu zmian prawnych w różnych państwach Unii Europejskiej. Tak więc Madryt zmniejszył cel zużycia biodiesla w transporcie w celu redukcji cen, Berlin ogłosił w 2013 roku zakończenie zwolnień podatkowych, a Wielka Brytania, Szwecja i Dania podniosły obowiązkowe udziały biopaliw w transporcie. Równolegle w 2013 roku we Francji, Austrii i Belgii udział biododatku był stabilny, także i zużycie pozostało w miarę stabilne.

 

Czołowi konsumenci biopaliw w UE

W 2013 roku Niemcy pozostały czołowym konsumentem biopaliw z 2,8 m toe w tym około 2 mln ton stanowił biodiesel, na drugim miejscu Francja - 2,7 m toe w tym 2,3 mln ton biodiesla, Włochy - 1,23 m toe w tym 1,17 mln ton biodiesla oraz Wielka Brytania - 1 m toe w tym 0,6 mln ton biodiesla.

 

Jak wskazuje FAMMU/FAPA autorzy raportu odnotowują niepewność dotyczącą przyszłości sektora biopaliw w transporcie, jakkolwiek w czerwcu 2014 roku rządy państw członkowskich doszły do porozumienia i zdecydowały się na ograniczenie udziału biopaliw pierwszej generacji do 7% do 2020 roku. Paliwo w transporcie.



Tagi:
źródło: