Partner serwisu Paliwa i biopaliwa
Kategorie
Zobacz również tu
-
Prognozy plonów średnich w UE
2024-05-05 -
Ceny ważniejszych produktów rolnych w marcu
2024-05-03 -
Historycznie niskie bezrobocie w marcu
2024-05-03 -
MKiŚ o nowym podatku od aut spalinowych
2024-05-01 -
Grupa robocza „Owoce i warzywa”
2024-04-30
Poznaj produkty
-
Napełniacz pudełek Boxfiller MB 33 DEWUFUL
2020-10-05 -
Rapide 7200 do 30,5 "
2016-03-10 -
DEUTZ - szyba tylna przezroczysta
2011-12-13 -
Traktorek Kubota X20D 4x4
2011-12-19 -
Przetrząsacz SIP SPIDER 815|8 HS
2020-01-14 -
Trimble AUTOPILOT
2012-01-29
Reformy w sektorach biopaliwowym i cukrowniczym w USA
Do Izby Reprezentantów w USA wpłynął projekt reformy sektora biopaliw (RFS Reform Act), który przygotowało czterech kongresmenów zarówno z partii republikańskiej jak i demokratycznej – podaje FAPA/FAMMU.
Najważniejszym założeniem zmian jest zniesienie aktualnie obowiązujących limitów zużycia dla paliwa z kukurydzy i ograniczenie celów zużycia dla paliw zaawansowanych. Obniżony ma też zostać z 15 do 10% próg blendingu dla bioetanolu w benzynie. Podobny projekt przepadł w głosowaniu w 2013 roku.
Zmiany popierają amerykańskie związki hodowców kurcząt i indyków (NCC i NTF). NCC ocenia, że od wprowadzenia RFS hodowcy musieli zapłacić za pasze więcej o 50 mld dolarów.
W USA w 2005 roku wprowadzono RFS, a więc na cele zużycia poszczególnych rodzajów biopaliw (pierwszej i drugiej generacji). Ich wysokość na bieżąco reguluje agencja ds. energii (EPA). Z dużym opóźnieniem cele na 2014 roku zostały bardzo zmniejszone, a do dziś EPA nie dała rady ustalić ich na 2015 i 2016 rok.
Natomiast trzech kongresmenów, w tym ci z obu głównych partii złożyło projekt nowych regulacji w sektorze cukrowniczym, którego głównym punktem jest obniżenie minimalnych cen cukru, a więc momentu, w którym spadek poniżej uruchamia system pożyczek i zmiana obostrzeń w systemie zaopatrzenia na poziomie kraju. Plantatorzy nie mają pozostać bez wsparcia, bo projekt przewiduje większe prerogatywy dla ministerstwa rolnictwa, które miałoby w bardziej elastyczny sposób zarządzać sektorem.
Podobny projekt przepadł w głosowaniu w 2013 roku. Tym razem znów trafił na dość trudny czas i prawdopodobnie będzie musiał poczekać, aż zakończy się sprawa związana z ograniczeniami w handlu cukrem między USA a Meksykiem, gdyż porozumienie ustalające ceny minimalne i limit ilościowy dla meksykańskiego cukru zostało zaskarżone przez amerykańskie firmy rafinacyjne.