Kategorie
Zobacz również tu
-
MKiŚ o nowym podatku od aut spalinowych
2024-05-01 -
Grupa robocza „Owoce i warzywa”
2024-04-30 -
Na stacjach paliw ceny pozostają stabilne
2024-04-30 -
Użytkowanie gruntów rolnych
2024-04-30 -
Powierzchnia obszarów wiejskich
2024-04-30
Poznaj produkty
-
Nawóz L-Actipol EDTA Mn-6
2014-02-21 -
Opryskiwacz zawieszany HARDY MASTER Plus
2020-08-13 -
Opryskiwacz zawieszany 200 litrów
2015-05-11 -
System magazynowy Unibin
2014-01-08 -
ALINA ECO WEREMCZUK
2016-05-09 -
Wały uprawowe Tytan EXPOM
2016-04-28
Po 2017 r. kampania cukrownicza w Niemczech i Francji wydłuży się do 130 dni
Niemcy i Francja zapowiadają wydłużenie kampanii cukrowniczej po zniesieniu kwotowania produkcji cukru i izoglukozy w UE, co nastąpi od października 2017 roku.
Eksperci FAMMU/FAPA podkreślają, że uwolnienie produkcji w UE ma pozwolić na eksport cukru na większą skalę, niż ma to miejsce obecnie. Unijny cukier ma szansę na odegranie większej roli w światowym handlu, jeżeli globalne ceny będą odpowiednio wysokie. Wzrost produkcji i wydłużenie kampanii mają obniżyć koszty w UE i pozwolić na wywóz.
Francuski związek plantatorów buraka cukrowego (CGB) przewiduje, że po 2017 roku produkcja cukru wzrośnie o około 20%.
Według różnych analiz, kampania w Niemczech i Francji wydłuży się z 100-110 do 130 dni co pozwoli produkować więcej cukru bez konieczności budowania nowych cukrowni. Czynnikiem ryzyka jest pogoda, bo w końcowej części wydłużonej kampanii mróz może negatywnie wpłynąć na jakość surowca.