Kategorie
Zobacz również tu
-
Prognozy plonów średnich w UE
2024-05-05 -
Ceny ważniejszych produktów rolnych w marcu
2024-05-03 -
Historycznie niskie bezrobocie w marcu
2024-05-03 -
MKiŚ o nowym podatku od aut spalinowych
2024-05-01 -
Grupa robocza „Owoce i warzywa”
2024-04-30
Poznaj produkty
-
Waga inwentarzowa
2022-08-10 -
Wyciągarka seria 200
2012-01-05 -
Tarcza hamulcowa załączająca
2012-01-13 -
Wał uprawowy tandem TOLMET
2015-05-08 -
Wóz paszowy RINO FXX HD EUROMILK
2020-08-06
Spotkanie w ramach kampanii „Trzy znaki smaku”
W dniu 30 stycznia 2014 r. Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Agencja Rynku Rolnego zorganizowały spotkanie z przedstawicielami prasy, radia i telewizji. Dotyczyło ono prowadzonej przez ARR kampanii informacyjnej ”Trzy znaki smaku” promującej europejski system ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych.
Ze strony organizatorów w spotkaniu uczestniczyli: Zastępca Prezesa Agencji Rynku Rolnego – Lucjan Zwolak, Dyrektor Biura Promocji ARR – Piotr Kondraciuk oraz Zastępca Dyrektora Departamentu Promocji i Komunikacji w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Dariusz Goszczyński.
Spotkanie miało przybliżyć dziennikarzom europejski system ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, pokazać korzyści płynące z uczestnictwa w tym systemie oraz zaprezentować polskie produkty już w nim funkcjonujące.
Tematykę europejskiego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, cele kampanii „Trzy znaki smaku” oraz działania podejmowane w jej ramach, a skierowane do różnych grup docelowych przedstawił Piotr Kondraciuk - Dyrektor Biura Promocji Żywności w Agencji Rynku Rolnego.
Prowadzący spotkanie Grzegorz Łapanowski (twarz kampanii) oraz Monika Kucia umożliwili dziennikarzom nawiązanie bezpośrednich kontaktów z certyfikowanymi producentami oraz poznanie ich produktów m.in. suski sechlońskiej, kołocza śląskiego, jabłek łąckich, miodu pitnego trójniak, miodu kurpiowskiego, sera korycińskiego swojskiego oraz fasoli wrzawskiej. Barwnie przedstawiono też, przed degustacją, zwyczaje ich serwowania.
Uczestnicy spotkania mieli sposobność skosztowania certyfikowanych produktów z europejskimi oznaczeniami, a także potraw przygotowanych z polskich produktów oznaczonych Chronioną Nazwą Pochodzenia, Chronionym Oznaczeniem Geograficznym oraz Gwarantowaną Tradycyjną Specjalnością.
Podczas spotkania dziennikarze losowali udział w ekskluzywnych warsztatach kulinarnych prowadzonych przez znanego i cenionego szefa kuchni - Panią Agatę Wojdę.