Sprzedaż produktów ekologicznych w UE wzrosła do 22,2 mld euro

Od 2004 do 2013 roku wzrost sprzedaży ekologicznej w Europie dynamicznie się rozwijał i uległ więcej niż podwojeniu z 11 mld Euro do 24,3 mld euro. Podobnie rynek krajów członkowskich Unii Europejskiej zwiększył wartość sprzedaży z 10,2 mld euro do 22,2 mld Euro – podaje FAMMU/FAPA.

Sprzedaż produktów ekologicznych w UE wzrosła do 22,2 mld euro

Rynek produktów ekologicznych w UE

W 2013 roku w Europie oraz Unii Europejskiej rynek ekologicznej cechowała wysokie tempo zwyżki w stosunku do 2012 roku. Wszystkie państwa, gdzie były dostępne dane cechował wzrost wartości sprzedaży w tym: w Niemczech o 7%, Francji o 9%, Wielkiej Brytanii o 2,8%, Włoszech o 6,2%, Szwecji o 11,5%, Danii – 5,2%, Belgii o 8%, Finlandii o 6,4%, Holandii o 5,4%, Słowenii o 10%, Norwegii o 16%, Szwajcarii o 12,1%. W 2013 roku dynamiczny wzrost dotyczył państw o największych rynkach sprzedaży produktów ekologicznych: Niemcy, Francja, Wielka Brytania oraz Włochy. Spośród państw europejskich nie należących do UE największa dynamika wzrostu związana była z Norwegią oraz Szwajcarią.

 

W 2014 roku wiele europejskich państw cechował dalszy dynamiczna zwyżka sprzedaży produktów ekologicznych, a tempo było podobne do notowanego w 2013 roku. Zainteresowanie konsumentów pod kątem produktów ekologicznych rosło nawet przy zwiększającej się konkurencji ze strony certyfikowanych produktów regionalnych.



Tagi:
źródło: