| Autor: petroconsulting

Następne automatyczne stacje paliw dla PKP Cargo

Pod koniec ubiegłego roku we współpracy z firmą Robex dostarczyliśmy kolejną partię zbiorników dla PKP Cargo S.A., tym razem było to 10 kontenerowych stacji paliw. W 2011 roku instalowaliśmy już wyposażenie zbiorników do kolejowych stacji paliw w Bydgoszczy, Braniewie i Lesznie. W roku ubiegłym kolejowy potentat zdecydował się na skorzystanie z tej samej konfiguracji sprzętowej. Jedyna różnica dotyczy wielkości zbiorników - tym razem są to zbiorniki o pojemności 30.000 litrów.

Następne automatyczne stacje paliw dla PKP Cargo
Zbiorniki wyposażane przez nas zastąpią wysłużone wewnętrzne stacje paliw, które nie spełniały norm środowiskowych lub są postawione w miejscach, w których do tej pory nie odbywało się tankowanie lokomotyw. Naziemne stacje kontenerowe będą służyły do tankowania przeszło 1200 lokomotyw spalinowych firmy w zakładach taboru rozsianych po całym kraju.

Terminal PetroMAT Midi został zainstalowany w osobnej zamykanej szafie mocowanej od czoła zbiornika. Szafa stanowi również obudowę dla dystrybutora marki Petrotec, dziesięciometrowego zwijadła i rozdzielni elektrycznej.  Wybrane miejsce instalacji zabezpiecza sprzęt przed wpływem warunków atmosferycznych, dostępem osób niepowołanych i, co ważne dla klienta, umożliwia zaplombowanie całości.

(kliknij, aby powiększyć)

Na specjalne życzenie PKP Cargo zaprogramowaliśmy PetroMAT tak, aby dawał możliwość podglądu stanu zbiornika bezpośrednio na wyświetlaczu funkcyjnym. Od tej pory funkcja ta dostępna jest w standardzie w naszych tankomatach.
Oprócz tego tankomat realizuje standardowe funkcje terminala dostępu:
  • rejestracja dostaw
  • rejestracja wydań uprawnionym osobom
  • identyfikacja wlewu
  • przeliczanie całego obrotu paliwem do temperatury 15oC
  • nadzorowanie stanu zbiornika (poziom paliwa, pojawienie się wody, monitoring szczelności)
  • kontrola przebiegu tankowania.
We wdrażanym projekcie wykorzystaliśmy legitymacje służbowe pracowników jako identyfikatory - pozwoliło to na większą integrację wszystkich systemów używanych w PKP Cargo i obniżyło koszty wdrożenia. Jako identyfikatory krzyżowe zostały użyte karty RFID, które docelowo zastąpi układ PetroFlota - wdrożony już na kilku testowych lokomotywach.

Dostarczone przez nas sondy pomiarowe posiadały świadectwa wzorcowania dzięki temu stacje konternerowe zostały zlitrażowane w obecności urzędników z Okręgowych Urzędów Miar i zalegalizowane - daje to pewność wskazań jaka jest wymagana na detalicznych stacjach paliw.


(kliknij, aby powiększyć)

Przejdź na następną stronę, by dowiedzieć się więcej...


Tagi:
źródło: