thumbnail
Dodane: 20 lipiec 2020 Aktualizowano 10 sierpień 2022

Ciągnik Steyr ABSOLUT CVT Agroperfekt

Na polu lub na użytkach zielonych, w transporcie lub w przemyśle: STEYR Absolut CVT jest dostosowany do każdego wyzwania i zaprojektowany tak, aby być praktycznie najlepszym koniem roboczym. Bezstopniowa przekładnia i liczne innowacje techniczne zapewniają tej serii doskonały komfort pracy i obsługi, a także niezrównaną oszczędność. Dostępny jest wybór czterech maszyn o mocy od 185 do 240 KM. Łączy je jedno: unikalna przekładnia gwarantująca doskonałą wydajność.

KABINA

Kabina ABSOLUT CVT to miejsce pracy, na którym użytkownik może polegać w każdej sytuacji: niski poziom hałasu, wynoszący zaledwie 69 dB(A), ergonomiczne ustawienia fotela i kierownicy, precyzyjna regulacja klimatyzacji, jak również nasz doskonale zaprojektowany układ zawieszenia zapewniają maksymalny komfort.
 

WIDOCZNOŚĆ

Dzięki panoramicznej kabinie z 4 słupkami, obszernymi przeszklonymi powierzchniami, oknem dachowym zapewniającym widoczność do góry i jednoczęściowej szybie przedniej zagwarantowana jest idealna, nieograniczona widoczność we wszystkich kierunkach. Pakiet świateł roboczych LED gwarantuje doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach również po nastaniu zmroku.


SILNIK

Elektronicznie sterowane silniki diesla już przy niskich prędkościach obrotowych bez wysiłku radzą sobie z każdym wyzwaniem. Seria CVT obejmuje obecnie modele o mocy znamionowej od 180 do 240 KM, przy czym w głównym zakresie obrotowym silnika, mieszczącym się w przedziale od 1500 do 1900 obr./ min. dzięki systemowi PowerPlus możliwe jest uzyskanie dodatkowej mocy sięgającej nawet 45 KM.
 

PRZEKŁADNIA

Do najważniejszych zalet konstrukcji przekładni bezstopniowej S-ControlTM+- CVT-transmisja (Continuously Variable Transmission) należą dynamika i płynność jazdy. Inteligentna współpraca podzespołów hydraulicznych i mechanicznych zapewnia oszczędną eksploatację bez konieczności rezygnacji z doskonałych osiągów. Dzięki bezstopniowym przełożeniom bez wysiłku poradzisz sobie z każdym możliwym do wyobrażenia zadaniem.
 

WOM

Wał odbioru mocy przenosi całą moc silnika z maksymalną efektywnością, gdyż cały układ napędowy od strony wału korbowego został zoptymalizowany. Standardowa prędkość obrotowa 1000 obr./min. osiągana jest już przy niskiej prędkości obrotowej silnika rzędu 1890 obr./min. W ten sposób nie tylko oszczędza się paliwo, ale również chroni silnik i środowisko.
 

HYDRAULIKA

Układ hydrauliczny wykrywający obciążenie zastosowany w maszynach ABSOLUT CVT oparty jest na tłoczkowej pompie osiowej o zmiennej wydajności o natężeniu przepływu sięgającym 173 l/min. Umożliwia on równoczesne doprowadzanie oleju nawet do 8 niezależnych narzędzi, zaś natężenie przepływu i okres czasu można indywidualnie dostosować do potrzeb użytkownika. To z kolei przekłada się na doskonałe działanie całego układu.
 

KOMFORT PROWADZENIA

ABSOLUT CVT: Nowoczesny sposób prowadzenia ciągnika. Wszystkie modele wyposażone są w hamulce tarczowe z podwójną tarczą w kąpieli (4 hamulce tarczowe na osi tylnej). W przypadku wykorzystywania maszyny do transportu ciężkich ładunków odporne na zużycie tarcze hamulcowe HD zapewniają większą trwałość. Idealne współdziałanie wszystkich podzespołów zapewnia bezkonkurencyjny komfort prowadzenia, godny maszyny nowej generacji.

 

Liczba cylindrów

Liczba cylindrów 6 6 6 6
Typ Silnik wysokoprężny z szyną Common Rail, 24-zaworowy, z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową Silnik wysokoprężny z szyną Common Rail, 24-zaworowy, z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową Silnik wysokoprężny z szyną Common Rail, 24-zaworowy, z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową Silnik wysokoprężny z szyną Common Rail, 24-zaworowy, z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową
Poziom emisji Stage V Stage V Stage V Stage V
Pojemność silnika 6 728 6 728 6 728 6 728

Charakterystyka silnika

Maksymalna moc silnika z systemem zarządzania mocą (KM(KW)) 225 (166) 245 (180) 260 (192) 270 (199)
Maksymalna moc silnika (KM (kW)) 200 (147) 220 (162) 240 (177) 260 (192)
Prędkość obrotowa silnika przy maksymalnej mocy (obr/min) 1 800 - 1 900 1 800 - 1 900 1 800 - 1 900 1 800 - 1 900
Znamionowa moc silnika z systemem zarządzania mocą (KM(KW)) 205 (151) 225 (165) 240 (177) 260 (192)
Znamionowa moc silnika (KM (kW)) 180 (132) 200 (147) 220 (162) 240 (177)
Znamionowa prędkość obrotowa silnika 2 200 2 200 2 200 2 200
Maksymalny moment obrotowy z systemem zarządzania mocą (nm przy obr/min) 940 przy 1.500 1.035 przy 1.500 1.100 przy 1.500 1.160 przy 1.500
Maksymalny moment obrotowy z systemem zarządzania mocą (nm przy obr/min) 840 przy 1 500 930 przy 1 500 1 000 przy 1 500 1 100 przy 1 500
Przyrost momentu, tryb standardowy/zarządznia mocą (%) 46 / 44 46 / 44 46 / 44 44 / 40
Pojemność zbiornika paliwa/mocznika (l) 390 / 48 390 / 48 390 / 48 390 / 48

Przekładnia standardowa

Typ przekładni napędowej S-Control CVT-Przekładnia bezstopniowa S-Control CVT-Przekładnia bezstopniowa S-Control CVT-Przekładnia bezstopniowa S-Control CVT-Przekładnia bezstopniowa
Maksymalna prędkosć jazdy do przodu (km/h) 40 Eco / 50 Eco 40 Eco / 50 Eco 40 Eco / 50 Eco 40 Eco / 50 Eco
Powershuttle Standard Standard Standard Standard
Biegi pełzające zintegrowany zintegrowany zintegrowany zintegrowany

Wał odbioru mocy

Rodzaj WOM Elektrohydrauliczny, z dostępnym automatycznym sterowaniem WOM Elektrohydrauliczny, z dostępnym automatycznym sterowaniem WOM Elektrohydrauliczny, z dostępnym automatycznym sterowaniem WOM Elektrohydrauliczny, z dostępnym automatycznym sterowaniem WOM
Prędkość standardowa WOM przy obrotach silnika 540 / 540E / 1 000 / 1 000E przy 1 931 / 1 598 / 1 912 / 1 583 540 / 540E / 1 000 / 1 000E przy 1 931 / 1 598 / 1 912 / 1 583 540 / 540E / 1 000 / 1 000E przy 1 931 / 1 598 / 1 912 / 1 583 540 / 540E / 1 000 / 1 000E przy 1 931 / 1 598 / 1 912 / 1 583
Prędkość opcjonalna przy obr/min 540E / 1 000 lub 1 000 / 1 000E przy 1 569 / 1 893 lub 1 893 / 1 700 540E / 1 000 lub 1 000 / 1 000E przy 1 569 / 1 893 lub 1 893 / 1 700 540E / 1 000 lub 1 000 / 1 000E przy 1 569 / 1 893 lub 1 893 / 1 700 540E / 1 000 lub 1 000 / 1 000E przy 1 569 / 1 893 lub 1 893 / 1 700
Napęd jezdny grupowy - - -  
Typ wału 1 3/8-calowy (1 3/8-calowy, 6 wypustów lub 1 3/4-calowy, 20 wypustów) 1 3/8-calowy (1 3/8-calowy, 6 wypustów lub 1 3/4-calowy, 20 wypustów) 1 3/8-calowy (1 3/8-calowy, 6 wypustów lub 1 3/4-calowy, 20 wypustów) 1 3/8-calowy (1 3/8-calowy, 6 wypustów lub 1 3/4-calowy, 20 wypustów)

Przedni WOM i zaczep

Prędkość standardowa przy obr/min 1 000 przy 1 895 1 000 przy 1 895 1 000 przy 1 895 1 000 przy 1 895
Udźwig zaczepu przedniego (kg) 3 785 3 785 3 785 3 785

Napęd i układ kierowniczy (przeniesienie napędu)

2WD - - - -
4WD Tak Tak Tak Tak
Zawieszenie osi przedniej Standard Standard Standard Standard
Kąt skrętu (°) 55 55 55 55
Minimalny promień skrętu (m) 6,1 6,1 6,1 6,1
Typ blokady mechanizmu różnicowego osi tylnej Wielotarczowy mokry z systemem zarządzania Wielotarczowy mokry z systemem zarządzania Wielotarczowy mokry z systemem zarządzania Wielotarczowy mokry z systemem zarządzania
Typ hamulca roboczego Załączane hydraulicznie, mokre, wielotarczowe, samonastawne Załączane hydraulicznie, mokre, wielotarczowe, samonastawne Załączane hydraulicznie, mokre, wielotarczowe, samonastawne Załączane hydraulicznie, mokre, wielotarczowe, samonastawne
Układ przeciwblokujący ABS Opcja Opcja Opcja Opcja

Układ hydrauliczny

Typ układu Pompa o zmiennym wydatku, z kompensacją ciśnienia/przepływu Pompa o zmiennym wydatku, z kompensacją ciśnienia/przepływu Pompa o zmiennym wydatku, z kompensacją ciśnienia/przepływu Pompa o zmiennym wydatku, z kompensacją ciśnienia/przepływu
Maks. natężenie przepływu pompy w wersji standardowej / opcji (l) 154 / 173 154 / 173 154 / 173 154 / 173
Ciśnienie w układzie (bar) 210 210 210 210
Typ sterowania Elektroniczne sterowanie zaczepem (EHC) ze sterowaniem podczas jazdy Elektroniczne sterowanie zaczepem (EHC) ze sterowaniem podczas jazdy Elektroniczne sterowanie zaczepem (EHC) ze sterowaniem podczas jazdy Elektroniczne sterowanie zaczepem (EHC) ze sterowaniem podczas jazdy
Maks. udźwig 10 463 10 463 10 463 10 463
Udźwig wg normy OECD, w całym zakresie przy 610 mm (kg) 7 280 7 280 7 280 7 280
Maks. liczba międzyosiowych zaworów hydrauliki zewnętrznej 5 elek. 5 elek. 5 elek. 5 elek.
Maks liczba międzyosiowych zaworów hydrauliki zewnętrznej 3 3 3 3
Sterowanie czasowe zaworami hydrauliki zewnętrznej 0-60 sekund 0-60 sekund 0-60 sekund 0-60 sekund
Kategoria Kat. III Kat. III Kat. III Kat. III
Kontrola poślizgu Standard Standard Standard Standard