Kategorie
Zobacz również tu
-
MKiŚ o nowym podatku od aut spalinowych
2024-05-01 -
Grupa robocza „Owoce i warzywa”
2024-04-30 -
Na stacjach paliw ceny pozostają stabilne
2024-04-30 -
Użytkowanie gruntów rolnych
2024-04-30 -
Powierzchnia obszarów wiejskich
2024-04-30
Poznaj produkty
-
Pojedyncza oprawa rozpylacza "V" - krańcowa
2015-05-11 -
Mieszalnik Pasz Sypkich 1000 kg M-ROL
2016-02-11 -
Systemy konstrukcyjne - stal
2015-04-20 -
Agregat podrywkowy
2011-10-05
Rynek świeżych ryb w Polsce. Pstrąg i łosoś najszybciej zyskują na popularności
Według danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK w skali roku polskie gospodarstwa domowe przeznaczają na zakup ryb świeżych ponad 1,4 miliarda złotych. W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku kwota ta wzrosła o ponad 6 proc. W podobnym tempie rośnie wolumen zakupów tej kategorii. W ciągu ostatnich 12 miesięcy osiągnął on poziom 66,5 mln kg.
Rynek ryb w Polsce
87% polskich gospodarstw domowych przynajmniej raz w roku kupuje świeże ryby. Warto przy tym zauważyć, że przeciętny nabywca wrzuca około pół kilograma ryb do swojego koszyka i czyni tak rzadziej niż raz na miesiąc, zwykle 10 razy w roku, płacąc za ten zakup blisko 11 zł. Trudno przy tym stwierdzić, którzy producenci są liderami na tym rynku, gdyż zaledwie 20% kupowanych artykułów w tej kategorii stanowią produkty pakowane fabrycznie.
Biorąc pod uwagę miejsce zakupu, najwięcej ryb świeżych kupowanych jest w hipermarketach i supermarketach, które łącznie odpowiadają za blisko 35% rynku w ujęciu ilościowym. Na handel tradycyjny przypada około 34% wolumenu sprzedaży, z czego 19% przypada na sklepy specjalistyczne. Z roku na rok ten kanał zakupów traci jednak udziały na rzecz dyskontów, gdzie obecnie kupujemy 22% ryb świeżych.
Gatunkami najszybciej zyskującymi na popularności są pstrąg i łosoś.
Analizowana kategoria obejmuje ryby świeże, które po złowieniu nie zostały poddane procesowi jakiegokolwiek przetworzenia oraz ryby wędzone i marynowane.