Kategorie
Zobacz również tu
-
MKiŚ o nowym podatku od aut spalinowych
2024-05-01 -
Grupa robocza „Owoce i warzywa”
2024-04-30 -
Na stacjach paliw ceny pozostają stabilne
2024-04-30 -
Użytkowanie gruntów rolnych
2024-04-30 -
Powierzchnia obszarów wiejskich
2024-04-30
Poznaj produkty
-
Kosz wysokościowy, do ładowarki, do tura
2012-07-06 -
Sterowanie armatek, zegar GT 300 - REMSZ
2020-04-24 -
CASE / STEYR - szyba drzwiowa L brązowa
2011-12-13 -
Koparka DONG FENG BK215
2014-01-20
Spotkanie z przedstawicielami branży mięsnej i sieci handlowych
Minister Marek Sawicki spotkał się dziś z przedstawicielami przetwórców mięsa wieprzowego oraz drobiowego, a także sieci handlowych.
Oprócz bieżącej sytuacji na rynku wieprzowiny podczas spotkania poruszano przede wszystkim kwestie relacji między sieciami handlowymi i przetwórcami, a także promocji polskiego mięsa i jego produktów.
Minister przypomniał, że w 2008 r. jako jeden z nielicznych podnosił problem spekulacji na rynku żywnościowym oraz problemy relacji w łańcuchu żywnościowym. Dziś dyskusje na ten temat toczą się na forum Unii Europejskiej. „Obecnie nie ma na forum unijnym i światowym liczących się polityków, którzy nie dostrzegaliby, że w obecnym wzroście cen żywności czynnik spekulacyjny jest dość istotny” – powiedział minister.
„Jeśli odniesiemy się do potrzeb żywnościowych świata, rosnącego popytu i jednocześnie wolumenu produkcji rolniczej, to mechanizm rynkowy jakim jest relacja popyt-podaż, nie wskazuje na konieczność tak drastycznych i tak wysokich wzrostów cen żywności – dodał Marek Sawicki.
Minister
zaproponował, aby w najbliższym czasie zorganizować spotkanie prawników
reprezentujących sieci handlowe i przetwórców, przy udziale prawników
resortu rolnictwa. Celem takiego spotkania będzie dyskusja na temat
kształtu umów zawieranych przez sieci handlowe i branżę mięsną. Minister
zaproponował również sygnatariuszom umów rozważenie możliwości zbadania
obecnego ich kształtu przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Marek Sawicki zadeklarował zainicjowanie dyskusji, w ramach powołanej przez niego Rady Promocji Polskiego Sektora Rolno-Spożywczego, na temat strategii promocji polskiej żywności, z udziałem funduszy promocji artykułów rolno-spożywczych. Zwrócił się do obecnych na spotkaniu przedstawicieli branży o powołanie zespołu, który zajmie się kwestią sprecyzowania wymogów jakościowych dla wyrobów mięsnych, zwłaszcza w kontekście promocji polskiej żywności.
Źródło: http://www.minrol.gov.pl/