thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
Dodane: 26 luty 2016 Aktualizowano 10 sierpień 2022

Zetor Forterra HSX


Wyposażony w najnowocześniejsze technologie: najnowsza generacja Power Shuttle, nowa pięciostopniowa skrzynia biegów z trzystopniowym wzmacniaczem, bardziej wydajna hydraulika HitchTronic, wyświetlacz LCD, bezpieczny fotel kierowcy i wiele innych zalet decydują o sile, wytrzymałości i wydajności Zetora.

 

DANE TECHNICZNE:

 
MODEL 100 110 120 130 140
SILNIK
Typ Stage III B 1006 1306 1406 1506 1606
Moc homologowana (kW)
(2000/25/EC)
70,3 78,4 86,2 93,2 100,2
Moc homologowana (HP)
(2000/25/EC)
96 106 117 127 136
Obroty znamionowe (1/min) 2 200
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Doładowanie turbosprężarka
Średnica/skok (mm) 105/120
Pojemność (cm³) 4 156
Chłodzenie cieczą
Maks. moment obrotowy (Nm)
(2000/25/EC)
429 461 493 551 581
Przewyższenie momentu obrotowego
(%) (ECE R24)
46 40 37 41 38
SKRZYNIA BIEGÓW
Typ mechaniczna z wzmacniaczem 3˚
z rewersem 5˚
Rewers hydrauliczny
Zmiana biegów w pełni zsynchronizowana
Ilość biegów (do przodu/do tyłu) 30/30
Prędkość (km/h) 40
WAŁ ODBIORU MOCY
Typ niezależny, wielotarczowe sprzęgło WOM
Obroty tylnego WOM 540/540E/1 000/1 000E, opcja 540/1 000 zależne
Obroty przedniego WOM 1 000
Moc maks. przedniego WOM (kW) przekazanie mocy do 60 kW
HYDRAULIKA
Typ elektrohydraulika Bosch z HitchTronic, 2 siłowniki pomocnicze
Trzypunktowy układ zawieszenia kategoria II, na życzenie kategoria III N
Sterowanie elektroniczne
Maksymalna siła podnoszenia (kN) 85
Ciśnienie robocze (MPa) 20
Wydajność pompy (l) 70
Końcówki zewnętrzne
(szybkozłącza)
6+1 lub 4+1 (w zależności od modelu)
Zaczepy zaczep przesuwny CBM
KABINA
Amortyzacja opcja
Dach z wziernikiem standard

Siedzenie

„Zetor“ z amortyzacją pneumatyczną/mechaniczną
(opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux)

Siedzenie pasażera standard z pasem bezpieczeństwa
Kierownica regulowana w pionie i w poziomie
(opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux)
Klimatyzacja ręczna (opcja)
POZOSTAŁE PARAMETRY
Układ napędowy 4WD
Oś przednia napędowa oś sztywna
Układ kierowniczy hydrostatyczny
Hamulce robocze/postojowe hydrauliczne/sterowanie mechaniczne
Hamulce przednie poprzez automatyczne załączenie PON

Hamulce przyczepy

pneumatyczne standard jedno i dwuobwodowe

Maks. obciążnik przedni (kg) 800
Maks. obciążnik tylnych kół (kg) 472
Pojemność zbiornika (l) 220
Błotniki przednie stałe/skrętne (opcja)
Ogrzewana tylna szyba i lusterka opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux
Przygotowanie do montażu radia opcja zależna od wybranej kabiny Classic lub Lux
WYMIARY
Masa własna* (kg) 4 400 – 4 900
Maks. długość (mm) 5 200
Maks. szerokość (mm) 2 430
Maks. wysokość (mm) 2 775
Rozstaw (mm) 2 590
Koła przednie** (mm) 13,6R24 skręcane (100 i 110),
14,9R24 tarcza (120,130,140)
Koła tylne** (mm) 16,9R38 skręcane (100 i 110)
18,4R38 tarcza (120, 130, 140)
 * Bez obciążnika przedniego i tylnego
** Standardowe koła, więcej opcji po konsultacji ze sprzedawcą
Wysokość jest uzależniona od rozmiaru kół.

SPECYFIKACJA:

Silnik

Sprawdzone przez pokolenia klientów

ZETOR TRACTORS a.s. produkuje najwięcej silników wysokoprężnych w Republice Czeskiej. Tradycja produkcji sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku.

Dział rozwoju i produkcja na miejscu - zawsze precyzyjne wykonanie z użyciem najlepszych materiałów. Niskie zużycie - bardzo niskie zużycie płynów eksploatacyjnych. Mechaniczna pompa wtryskowa - niezawodność, bezawaryjność i długa żywotność. Dwa wały wyważające - tłumią drgania i uspokajają pracę silnika. Chłodzenie dna tłoka olejem pod ciśnieniem - zwiększa efektywność spalania i żywotność silnika. Opcja montażu podgrzewacza płynu chłodzącego - skraca czas rozgrzania silnika, oszczędzając paliwo. Świeca żarowa w każdym cylindrze (bezpośrednie wstępne ogrzewanie silnika) – zapewnia bezproblemowe.

Silniki Zetor zawdzięczają swą popularność niskiemu zużyciu paliwa, dużej niezawodności i prostocie konstrukcji, co przekłada się na niską cenę zakupu, niskie koszty eksploatacji i niezawodność. Silniki 16-zaworowe otrzymały jedną z najwyższych ocen w surowych testach Niemieckiego Towarzystwa Rolniczego (DLG). Ciągniki napędzane tymi silnikami są jednymi z najoszczędniejszych na rynku.

Ciągniki Zetor nie korzystają z tzw. Power Boost, to jest mocy dostępnej tylko w określonych warunkach. Pełna moc silnika ciągników Zetor jest do dyspozycji bez względu na prędkość jazdy, czy też włączenie wału odbioru mocy.

Skrzynia biegów

Doskonałe połączenie siły i precyzji

Pięciostopniowa skrzynia biegów z dwoma zakresami prędkości jazdy, trzystopniowym wzmacniaczem i  rewersem pod obciążeniem (30/30) spełnia wysokie wymagania w zakresie komfortu. Dwa mokre sprzęgła wielotarczowe są niezawodne, a rewers płynny.

4W zakresie roboczym (6-12 km/h) dostępnych jest 9 biegów.

Produkcja we własnym zakresie - kontrola i gwarancja wysokiej jakości. Żywotność - stosując wytrzymałe, wysokiej jakości materiały zapewniamy długą żywotność. Wszechstronność - rozwiązanie dostosowane do potrzeb klienta. Obroty - utrzymuje optymalne obroty silnika. Komfort - prosta i wygodna zmiana biegu. Obroty zależne wom - oferowane w standardzie.

WOM

Tylny wał odbioru mocy w wersji z obrotami niezależnymi, co oznacza, że obroty tylnego wału odbioru mocy są proporcjonalne do obrotów silnika. Ciągnik posiada kombinacje obrotów tylnego wału odbioru mocy 540/540E/1 000/1 000E.

SPRZĘGŁO WOM

Mokre sprzęgło tarczowe w kąpieli olejowej ma długą żywotność. Modulowane załączanie zapewnia płynny rozbieg zagregowanych urządzeń.

Hydraulika

Wysoka efektywność pracy

Forterra HD ma dodatkowy, czterosekcyjny rozdzielacz hydrauliczny ze sterowaniem elektrohydraulicznym. W połączeniu z CBM kategorii III oferuje szeroki wybór urządzeń do agregacji. Aby ułatwić i podnieść jakość prac polowych ciągnik został wyposażony w automatykę czynności na uwrociach.

Możliwość wykorzystania ciężkiej agregacji, maksymalna siła podnoszenia hydrauliki:
Forterra HSX – 8 500 KG. Wysoka produktywność dzięki automatycznej regulacji trzypunktowego układu zawieszenia z systemem Hitchtronic. Długa żywotność przy nierównomiernym obciążeniu TUZ.

System elektrohydrauliki Bosch wyposażony jest w funkcję HitchTronic, wyjątkowy system automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego. System nie wymaga ustawiania typów regulacji i ich kombinacji.

Kabina

Komfort i ergonomia

Wygoda i przyjazny użytkownikowi, ergonomiczny układ wyróżniają kabiny serii Forterra. Wszystko zostało zaprojektowane pod kątem obsługi ciągnika, tak, aby zwiększyć komfort i wydajność pracy w każdym terenie i środowisku.

Amortyzacja kabiny - wszystkie modele Forterra oferują system amortyzacji kabiny, gwarantujący maksymalny komfort obsługi.