thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
thumbnail
Dodane: 25 luty 2016 Aktualizowano 10 sierpień 2022

Zetor Proxima

Ciągniki proxima należą do grupy uniwersalnych ciągników kołowych, przeznaczonych głównie do agregacji z maszynami rolniczymi, urządzeniami przemysłowymi, oraz do transportu rolniczego.

wyśmienity stosunek cena/moc moc deklarowana duża żywotność ciągnika idealny stosunek moc/masa zwinny i sprawny uniwersalny wypróbowana konstrukcja niskie zużycie paliwa i olejów prostota wszechstronność

Najpopularniejsza linia modelowa Zetor Proxima zdobyła uznanie dzięki uniwersalności, niezawodności i solidnemu wykonaniu. Spełnia wymagania najcięższych prac w rolnictwie, leśnictwie i usługach komunalnych.

Aby zapewnić uniwersalność, do wyboru są opcje z lub bez kabiny oraz z napędem na dwa lub cztery koła.

W modelach Proxima oferujemy więcej wariantów skrzyni biegów, co pozwala dobrać ciągnik na miarę wymagań i potrzeb klienta.
  

DANE TECHNICZNE:
 

MODEL 90 100
SILNIK
Typ Stage III B 1206 1006
Moc homologowana (kW)
(2000/25/EC)
64,3 70,3
Moc homologowana (HP)
(2000/25/EC)
87 96
Obroty znamionowe (1/min.) 2 200
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Doładowanie turbosprężarka
Średnica/skok (mm) 105/120
Pojemność (cm³) 4 156
Chłodzenie cieczą
Maks. moment obrotowy (Nm)
(2000/25/EC)
370 429
Przewyższenie momentu obrotowego
(%) (ECE R24)
38 46
SKRZYNIA BIEGÓW
Typ mechaniczna/z rewersem (opcja)

Rewers

mechaniczny
Zmiana biegów w pełni zsynchronizowana
Ilość biegów (do przodu/do tyłu) 10/2, 12/12 (opcja) lub z biegami
pełzającymi 20/4 (opcja)
Prędkość (km/h) 30 km/h lub 40 km/h
(opcja)
WAŁ ODBIORU MOCY
Typ zależny/niezależny
Obroty tylnego WOM 540/1000 lub 540/540E
Obroty przedniego WOM 1 000
Moc maks. przedniego WOM (kW) 45
HYDRAULIKA
Typ mechaniczna regulacyjna – D. M. P.
Trzypunktowy układ zawieszenia kategoria II
Sterowanie mechaniczne
Maksymalna siła podnoszenia (kN) 42
Ciśnienie robocze (MPa) 19
Wydajność pompy (l) 50
Końcówki zewnętrzne (szybkozłącza) 6+1, 4+1 lub 2+1 standard
Zaczepy przesuwny CBM
KABINA
Dach z wziernikiem standard
Siedzenie „Zetor“ standard (opcja amortyzacja mechaniczna/pneumatyczna)
Siedzenie pasażera standard z pasem bezpieczeństwa
Kierownica regulowana w pionie i w poziomie (opcja)
Klimatyzacja ręczna (opcja)
POZOSTAŁE PARAMETRY
Układ napędowy 4WD
Układ kierowniczy hydrostatyczny
Hamulce robocze/postojowe tarczowe mokre, sterowane hydraulicznie/mechanicznie
Hamulce przednie (tylko 40 km/h) automatycznie załączana PON
Hamulce przyczepy 1+2 obwodowe pneumatyczne (opcja hydrauliczne)
Maks. obciążnik przedni (kg) 470
Maks. obciążnik tylnych kół (kg) 270
Pojemność zbiornika (l) 124
Błotniki przednie stałe
Ogrzewana tylna szyba i lusterka opcja
Przygotowanie do montażu radia opcja
WYMIARY
Masa własna* (kg) 3 750 - 4 546
Maks. długość (mm) 4 710
Maks. szerokość (mm) 2 319
Maks. sysokość (mm) 2 725
Rozstaw (mm) 2 308
Koła przednie** (mm) 13,6R24
Koła tylne** (mm) 16,9R34
 * Bez obciążnika przedniego i tylnego
** Standardowe koła, więcej opcji po konsultacji ze sprzedawcą
Wysokość jest uzależniona od rozmiaru kół.
  SPECYFIKACJA:

 

Silnik

Sprawdzone przez pokolenia klientów

ZETOR TRACTORS a.s. produkuje najwięcej silników wysokoprężnych w Republice Czeskiej. Tradycja produkcji sięga lat dwudziestych ubiegłego wieku.

Ciągniki Zetor nie korzystają z tzw. Power Boost, to jest mocy dostępnej tylko w określonych warunkach. Pełna moc dostępna jest cały czas,bez względu na obciążenie.

Oszczędna, ekologiczna eksploatacja - aby spełnić surowe limity emisji nasze ciągniki wyposażono w filtr cząstek stałych. Dział rozwoju i produkcja na miejscu - zawsze precyzyjne wykonanie z użyciem najlepszych materiałów. Niskie zużycie - osiągnęliśmy bardzo niskie zużycie płynów eksploatacyjnych. Mechaniczna pompa wtryskowa - niezawodność, bezawaryjność i długa żywotność. Dwa wały wyważające - tłumią drgania i uspokajają pracę silnika. Chłodzenie dna tłoka olejem pod ciśnieniem - zwiększa efektywność spalania i żywotność silnika. Opcja montażu podgrzewacza płynu chłodzącego - skraca czas rozgrzania silnika, oszczędzając paliwo. Świeca żarowa w każdym cylindrze (bezpośrednie wstępne ogrzewanie silnika) – zapewnia bezproblemowe uruchomienie w niskiej temperaturze.

Najbardziej uniwersalne układy napędowe standardowych modeli Proxima dostępne są wyłącznie jako mechaniczne. Produkowane są w kilku wariantach. Jako jedyny model oferuje biegi pełzające w wariancie 20/4 oraz najniższą prędkość jazdy 0,22 km/h (przy obrotach znamionowych silnika 2 200 obr./min.). Dzięki prostocie gwarantuje minimum awarii, nawet przy pracy trudnych warunkach.

Skrzynia biegów

Rozwiązanie dla każdego

Produkcja we własnym zakresie - kontrola i gwarancja wysokiej jakości. Żywotność - stosując wytrzymałe, wysokiej jakości materiały zapewniamy długą żywotność. Wszechstronność - rozwiązanie dostosowane do potrzeb klienta. Obroty - utrzymuje optymalne obroty silnika. Komfort - prosta i wygodna zmiana biegu. Długość - rozstaw w zależności od modelu. Obroty zależne - oferowane w standardzie.

Najbardziej uniwersalne układy napędowe standardowych modeli Proxima dostępne są wyłącznie jako mechaniczne. Produkowane są w kilku wariantach. Jako jedyny model oferuje biegi pełzające
w wariancie 20/4 oraz najniższą prędkość jazdy 0,22 km/h (przy obrotach znamionowych silnika 2 200 obr./min.). Dzięki prostocie gwarantuje minimum awarii, nawet przy pracy w trudnych warunkach.

Hydraulika

Niezawodne sterowanie we wszystkich kierunkach

Produkcja we własnym zakresie - kontrola i gwarancja wysokiej jakości. Tylko zewnętrzne cylindry podnośnika - brak cylindra wewnętrznego. Korzystny przebieg siły podnoszenia. Bezproblemowy serwis. Zakończenie ramion widełkami - brak czopa z jednostronnym mocowaniem. Regulacja opuszczania z funkcją blokady hydraulicznej. Delikatne opuszczanie narzędzi i bezpieczny transport. Dodatkowy rozdzielacz zintegrowany w pokrywie hydrauliki. Sekcje bez kick-out mają mechaniczną aretację suwaka w skrajnych pozycjach roboczych. Sterowanie cięgnamiz aretacją mechaniczną pozycji „n“ za pomocą obejm przesuwnych. Sterowanie zewnętrzne tuz z małymi krokami ramion - większy komfort zawieszania narzędzi.


Specyfikacja

Maksymalna siła podnoszenia 42 kN. Rozdzielacz dodatkowy: 4 (PPlus i PPower) – 3 – 2 – 1 sekcja. 1 sekcja z kick-out, 3 sekcje z zaworem zwrotnym. Mechaniczna aretacja w skrajnej pozycji rozdzielacza (sekcja bez kick-out). Regulacja prędkości opuszczania TUZ. Małe kroki ramion przy sterowaniu z zewnątrz. Filtr pełnoprzepływowy w ssaniu hydrogeneratora. Mechaniczna regulacja TUZ od górnego zaczepu. Rozdzielacz hydrauliczny dostępny bez demontażu hydrauliki.

Zetor jako pierwszy wprowadził funkcję HITCHTRONIC, która zdobyła liczne wyróżnienia.

System elektrohydrauliki Bosch wyposażony jest w funkcję HitchTronic, wyjątkowy system automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego. System nie wymaga ustawiania typów regulacji i ich kombinacji. Ustawiana jest tylko głębokość robocza narzędzia. Po osiągnięciu przez narzędzie podłączone do zawieszenia trzypunktowego ustawionej głębokości, system regulacji zmierzy opór gleby, a zmierzona wartość zostanie wykorzystana jako wartość wyjściowa do automatycznej regulacji tylnego zawieszenia trzypunktowego.

Kabina

Przestrzeń i wygoda

Kabiny zaprojektowano pod kątem wygody i bezpieczeństwa. Główną zaletą jest duża przestrzeń wokół kierowcy z optymalną widocznością na wszystkie strony. Obsługa ma nieograniczony widok i kontrolę nad zamontowanymi narzędziami. Całość uzupełnia widok na ładowacz czołowy przez okno dachowe.

Sterowanie jest proste, przejrzyste i intuicyjne. Wszystkie elementy obsługi są zawsze pod ręką.