Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-04-30
-
Na stacjach paliw ceny pozostają stabilne
2024-04-30 -
Użytkowanie gruntów rolnych
2024-04-30 -
Powierzchnia obszarów wiejskich
2024-04-30
Poznaj produkty
-
Ładowacz czołowy T812/2; T812/1
2016-01-11 -
CHMURKA NAWOZOWA STORCZYK
2012-01-17 -
Koparka łańcuchowa DIGGA HYDRIVEXD
2012-01-05 -
Zbiorniki Mobilne
2016-01-07 -
DEUTZ - szyba drzwiowa z nadrukiem
2011-12-13
Traktory – najnowsze rozwiązania dla wielorakich wymogów przyszłości
„Traktory – Najnowsze rozwiązania dla wielorakich wymogów przyszłości“ - ten tytuł wywołał wysokie oczekiwania wśród dziennikarzy specjalizujących się w technikach rolniczych.
Nowością jest zastosowanie dwóch wałków sumujących napędzanych silnikiem hydraulicznym z przekładnią kątową. Jeden wałek napędza oś tylną a drugi przednią. Dzięki hydraulicznemu połączeniu pomiędzy pompą hydrauliczną i silnikiem hydraulicznym możliwa jest hydrostatyczna kompensacja wzdłużna co z kolei umożliwia permanentny i przede wszystkim wolny od niepożądanych naprężeń napęd na wszystkie koła. Stanowi to dużą zaletę na przykład podczas pokonywania zakrętów lub przy silnym ugięciu opon spowodowanym dużym naciskiem na osie. W przypadku wystąpienia na jednej z osi wysokich wartości poślizgu mechanizm różnicowy może zostać zablokowany przez sprzęgło. W czasie jazdy po drogach silnik hydrauliczny osi przedniej może zostać odłączony. W połączeniu z silnie zredukowaną liczbą obrotów silnika, które są konieczne do osiągania najwyższych dopuszczalnych w danym kraju prędkości, zużycie paliwa przy jeździe po drogach powinno być niewielkie.
Lepszy stosunek masy własnej do obciążenia użytkowego
W przypadku ciężkich narzędzi zawieszanych z tyłu ciągnika i odpowiedniego dociążenia przodu traktora, osiągnięcie granicy maksymalnego obciążenia użytkowego może nastąpić bardzo szybko. Niektórzy producenci próbowali w przeszłości wyposażać kadłuby traktorów w przystosowane do wyższych obciążeń konstrukcje ramowe bez równoczesnego wzrostu masy własnej (np. John Deere z niepełną ramą stalową (trzy czwarte) albo Fendt z odlewaną półramą). Obecnie od kilku lat panuje trend w kierunku stosowania misek olejowych pełniących funkcję konstrukcyjnej ramy podwozia. W przeciwieństwie do klasycznej konstrukcji blokowej, w której miska olejowa i skrzynia korbowa wspólnie spełniają funkcję nośną, w nowych rozwiązaniach funkcja ta jest w pierwszym rzędzie zadaniem miski olejowej. W tym celu wykonywana jest ona jako część składowa podwozia i wyposażona w żebra wzmacniające. Przykładem dotychczasowych zastosowań takiego rozwiązania mogą posłużyć ciągniki serii 7R firmy John Deere albo serii Axion 800 firmy Claas. Za trendem tym podążyły też firmy Case-IH i New Holland wypuszczając na rynek serie Optum resp. T7 HD.
Czytaj dalej na następnej stronie...