Kategorie
Zobacz również tu
-
Ceny drobiu w Polsce (14.04.2024)
2024-04-25 -
Towarowa produkcja rolnicza
2024-04-25 -
Pogłowie zwierząt gospodarskich
2024-04-25
Poznaj produkty
-
STEYR - szyba drzwiowa górna L przezroczysta
2011-12-13 -
Wózek jezdny do bron kompaktowych KBT
2016-02-10 -
Trimble® WM-TOPO™
2015-05-06 -
Wentylatory kominowe
2013-11-07
W USA nt. możliwości eksportu polskich produktów rolno-spożywczych
Głównym celem rozpoczynającej się dziś wizyty ministra Marka Sawickiego do USA jest przeprowadzenie bezpośrednich rozmów na temat dostępu polskich produktów rolno-spożywczych do rynku USA.
Eksport produktów rolno-spożywczych do USA
Strona polska zainteresowana jest m.in.: zakończeniem procedury dostępu produktów drobiowych z Polski do rynku USA, ustaleniem możliwości przyśpieszenia procedury zatwierdzenia eksportu jaj kurzych i przetworów jajecznych, ustaleniem możliwości rozpoczęcia eksportu mięsa wołowego, przyspieszeniem procedury dotyczącej dopuszczenia do rynku USA polskich jabłek (liczymy nauruchomienie eksportu w 2016 r.) oraz promocją polskich produktów rolno-spożywczych w środowiskach biznesowych (dystrybutorzy i importerzy żywności oraz stowarzyszenia branżowe).
W latach 2015-2018 na rynku USA będą realizowane dwa programy promocji europejskich produktów rolnych w ramach mechanizmu WPR „Wsparcie działań promocyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. Programy dotyczące promocji mięsa i produktów ekologicznych skierowane będą do m.in. konsumentów detalicznych, odbiorców profesjonalnych jak również dziennikarzy i liderów opinii publicznej na rynku amerykańskim.
Program „Tradycja i jakość europejskiego mięsa” obejmuje promocję świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny oraz przetworów spożywczych wytwarzanych na bazie tych produktów. Program realizowany jest na wniosek Unii Producentów i Przedsiębiorców Przemysłu Mięsnego-UPEMI. Agencja Rynku Rolnego zawarła również umowę z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia” na realizację kampanii „Ekoeuropa – jakość i tradycja” m.in. na rynku USA.
Aktualnie 68 polskich zakładów mleczarskich posiadają uprawnienia do eksportu na rynek amerykański. Podmioty dokonujące wywozu produktów mleczarskich do USA muszą spełnić wymóg rejestracji na stronie Agencji ds. Żywności i Leków (FDA), istnieje również obowiązek uprzedniego notyfikowania wysyłek.
Czytaj dalej na następnej stronie...