Partner serwisu Paliwa i biopaliwa
Kategorie
Zobacz również tu
-
MKiŚ o nowym podatku od aut spalinowych
2024-05-01 -
Grupa robocza „Owoce i warzywa”
2024-04-30 -
Na stacjach paliw ceny pozostają stabilne
2024-04-30 -
Użytkowanie gruntów rolnych
2024-04-30 -
Powierzchnia obszarów wiejskich
2024-04-30
Poznaj produkty
-
MASZYNA REGENERUJĄCA DARŃ - COMBI
2012-01-05 -
Zbiornik opryskiwacza ZGZ 600
2011-10-11 -
płyty eko jumbo do utwardzania nawierzchni
2011-08-16 -
Brony talerzowe Maszyny nowe
2017-05-16 -
Kubota Traktorek B1600D 4x4
2011-12-19 -
Cebula AGROSAD
2020-10-05
Sektor biopaliw ma istotne znaczenie w procesie redukcji emisyjności paliw transportowych
W związku z zaplanowanym na najbliższe posiedzenie Rady Unii Europejskiej w dniach 23-24 października 2014 r. podjęciem ostatecznych decyzji w sprawie nowych ram polityki klimatycznej i energetycznej Wspólnoty na lata 2020-2030, Koalicja Na Rzecz Biopaliw ponownie podkreśla niezwykle ważne miejsce sektora biopaliw w procesie redukcji emisyjności paliw transportowych i ich uciążliwości dla środowiska naturalnego przyczyniając się w sposób bezpośredni do zwiększenia bezpieczeństwa dostaw energii i niezależności zjednoczonej Europy od importu produktów ropopochodnych.
Zdaniem przedstawicieli Koalicji Na Rzecz Biopaliw mniejsze wydatki na importowane nośniki energii to równocześnie większe możliwości inwestycyjne w krajach Unii przyczyniające się do zwiększenia liczby miejsc pracy i wewnętrznego obiegu pieniądza z pozytywnym skutkiem dla całej gospodarki europejskiej. Takie podejście miałoby również swoje pozytywne przełożenia na rozwój biopaliw kolejnych generacji, których promocja stanowi niezwykle istotny punkt w podejściu Komisji Europejskiej do odnawialnych źródeł energii w transporcie.
- Jakże istotną rolę odgrywa stabilność prawa w tym zakresie świadczy dobitnie dyskusja na temat zmian w dyrektywach determinujących funkcjonowanie sektora biopaliw UE zainicjowana wnioskiem legislacyjnym Komisji Europejskiej z dnia 17 października 2012 roku. Brak jednoznaczności co do przyszłości i niepewność prawa europejskiego po zaledwie 3 latach od jego ustanowienia bardzo negatywnie odbiły się na zaufaniu przedsiębiorstw do podejmowania nowych inwestycji w przemyśle biopaliwowym – powiedział Adam Stępień, Dyrektor Generalny Krajowej Izby Biopaliw.
- Brak wiążących celów dla odnawialnej energii transportowej po 2020 roku wprost potęguje ryzyko związane z ewentualnymi nowymi inwestycjami, zarówno na poziomie surowcowym jak i przetwórczym, bez względu również na rodzaj technologii czy generację biopaliw. O znaczeniu branży biopaliw w Polsce z perspektywy stricte gospodarczej niech świadczą dane Ministerstwa Finansów, zgodnie z którymi w 2011 r. tylko sami wytwórcy biokomponentów wpłacili z tytułu płaconych podatków i danin publicznych kwotę ponad 404 mln zł, w 2012 r. było to już ponad 590 mln zł, w 2013 roku zaś już blisko 700 mln zł. – dodał Stępień.
Koalicja Na Rzecz Biopaliw
Dlatego Koalicja Na Rzecz Biopaliw współtworzona wspólnie przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju, Krajową Izbę Biopaliw, Krajowe Zrzeszenie Producentów Rzepaku i Roślin Białkowych, Krajową Radę Gorzelnictwa i Produkcji Biopaliw oraz Związek Gorzelni Polskich po raz kolejny zwróciła się do Rządu RP o uwzględnienie powyższych kwestii w trakcie prac nad nowymi ramami dla polityki klimatycznej i energetycznej Wspólnoty po 2020 roku, która powinna nadać trwałe, stabilne podstawy dla dalszego rozwoju sektora odnawialnych paliw transportowych w kolejnej dekadzie.