Ponad jedna czwarta konsumentów we Francji i Niemczech uważa, że piwo o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowe smakuje równie dobrze jak piwo

Za sprawą rozpoczynającego się w połowie września (16 września 2017 r.) Oktoberfest wkrótce uwagę całej Europy przyciągnie niemieckie piwo. Ale wraz ze zmianą zainteresowań i priorytetów konsumentów, w tym roku kufle prawdopodobnie będą napełniane lżejszymi wariantami chmielowego trunku.

Ponad jedna czwarta konsumentów we Francji i Niemczech uważa, że piwo o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowe smakuje równie dobrze jak piwo
Spożycie piwa deklaruje 85% osób powyżej 18 lat w Hiszpanii, 84% w Polsce, 70% w Niemczech i 64% we Francji. Ale konsumpcja piwa bezalkoholowego szybko rośnie i obecnie deklaruje ją aż 33% konsumentów hiszpańskich, 23% niemieckich, 15% polskich i 9% francuskich.
 
Mimo wzrostu zainteresowania w Europie, największym innowatorem na rynku piwa o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowego pod względem premier produktowych są Chiny. Więcej niż jedno na cztery (29%) piwa wprowadzone w Chinach w 2016 r. cechowało się niską/zerową zawartością alkoholu (poniżej 3,5%) – w Hiszpanii wskaźnik ten wyniósł 12%, w Niemczech 11%, a w Polsce 9%. Globalnie, 8% piw wprowadzonych na rynek w 2016 r. to odmiany o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowe.
 
- Ilość globalnych innowacji dotyczących piwa o niższej zawartości alkoholu utrzymuje się na bardzo niskim poziomie, mimo wysokiej aktywności w tej dziedzinie w Europie, regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie i Afryce. Liderem w sektorze piwa o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowego pozostają Chiny, ale w badaniu firmy Mintel podkreślono, że chińscy konsumenci ogólnie preferują słabsze piwo na tle całego światowego rynku - dodaje Jonny.
 
Ponadto, jeśli chodzi o przyszłe innowacje produktowe, wydaje się, że większość konsumentów w kwestii smaku piwa o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowego bezgranicznie wierzy sprawdzonym i zaufanym markom. Jak wynika z badania firmy Mintel, ponad połowa konsumentów w Niemczech (56%) twierdzi, że jeśli chodzi o smak piwa w wersji o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowego, zaufałoby swojej ulubionej marce. Podobnie uważa 54% konsumentów w Polsce i 50% konsumentów w Hiszpanii.
 
- Nasze europejskie badanie konsumentów potwierdza, że w przezwyciężeniu istotnej bariery smaku bardzo duże znaczenie ma zaufanie wobec marki. Sukces bezalkoholowych innowacji na rynku piwa w Niemczech to cenna lekcja, z której wnioski można zastosować w innych regionach. Niemieccy producenci piwa bezalkoholowego znacznie ulepszyli techniki produkcji, przez co ponad połowa Niemców pijących piwo bezalkoholowe uważa, że smakuje ono równie dobrze jak standardowe. Niemcy dowodzą także, że tego rodzaju piwa mogą być atrakcyjnym dopełnieniem odpoczynku po ćwiczeniach, ponieważ ich spożywanie nie wiąże się z przyjmowaniem nadmiernej ilości kalorii. W przypadku piw pszenicznych browary poszły o krok dalej, skutecznie pozycjonując je jako napoje izotoniczne o wysokiej zawartości naturalnej witaminy B - dodaje Jonny.
 
Jeśli chodzi o przyszłość, to w nadchodzących latach kolebką aktywności w dziedzinie premier piw o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowych może być Bliski Wschód i Afryka. Jak wynika z bazy GNPD firmy Mintel, prawie jedna trzecia (30%) piw wprowadzonych na rynek w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki w 2016 r. cechowało się niską/zerową zawartością alkoholu (w 2015 r. wskaźnik ten wyniósł 22%).
 
- Świadczy to o dużym potencjale wzrostu sektora piw bezalkoholowych na rynku bliskowschodnim i afrykańskim, zwłaszcza w krajach o wysokim odsetku ludności muzułmańskiej, takich jak Indonezja - podsumowuje Jonny.


Tagi:
źródło: