| Autor: redakcja1

Chiński rynek otwiera się na polskie jabłka

Teraz wszystko zależy od przedsiębiorców – powiedział podczas wizyty w Polsce chiński minister ds. jakości żywności. Polscy producenci już biorą sprawy w swoje ręce. 19 grup producenckich zrzeszonych w organizacji Appolonia podpisało porozumienie o współpracy z platformą dystrybucyjną Shanghai Poland China Trading Company. Związane jest ono z zakupem produktów żywnościowych z Polski i ich promocją w Chinach. Strategicznym partnerem logistycznym platformy została firma ATC Cargo, która od wielu lat aktywnie współpracuje z partnerami z Państwa Środka.

Chiński rynek otwiera się na polskie jabłka
Firma ma podpisane umowy z kilkoma sieciami handlowymi w Chinach, w tym z największą państwową. Prowadzi sprzedaż zarówno w kanale offline, a więc w tradycyjnych sklepach i hurtowniach, a także przez internet. Oferuje polskim producentom możliwość magazynowania produktów w Chinach, będzie się zajmowała całkowitą sprzedażą produktów na rynku.
 
Też wizytujący Polskę minister odpowiedzialny za jakość żywności podkreślał w trakcie spotkania z polskim ministrem rolnictwa, że Chińczycy znają polską żywność i wiedzą, że jest bezpieczna.
 
Chiny są dla Polski istotnym partnerem gospodarczym. Na tamtejszym rynku trwa kilka kampanii promocyjnych, m.in. w obrębie jabłek, produktów mleczarskich i produktów mięsnych. Z danych resortu rolnictwa wynika, że w 2015 roku Polska dostarczyła do Chin artykuły rolno-spożywcze o wartości 127 mln euro. Wśród nich przeważały serwatka, mięso i jadalne podroby z drobiu, czekolada i inne przetwory spożywcze zawierające kakao, syropy cukrowe, mleko i śmietana oraz wyroby cukiernicze. Minister Krzysztof Jurgiel zaznaczał, że liczy na zwiększenie się eksportu w bliskiej przyszłości.

Czytaj dalej na następnej stronie...


Tagi:
źródło: