| Autor: mikolaj

Valtra serii T - całkowicie nowa seria zbudowana dla operatora

Czwarta generacja ciągników Valtra serii T to całkowicie nowa, zaprojektowana od podstaw konstrukcja. Modele wchodzące w skład nowej serii T dysponują mocą od 155 do 250 KM i momentem obrotowym do 1000 Nm, dzięki czemu mogą wykonywać nawet najbardziej wymagające zadania.

Valtra serii T - całkowicie nowa seria zbudowana dla operatora

Przestronna kabina i znakomita widoczność

Najbardziej widocznym elementem ciągników serii T czwartej generacji jest całkowicie nowa kabina: elegancka, przestronna i cicha. Słupki wygięte na zewnątrz zwiększają ilość miejsca w kabinie przy zachowaniu niewielkich wymiarów zewnętrznych. Na wysokości fotela operatora, kabina jest teraz o 20 cm szersza od kabiny poprzedniej generacji.
 
Elektrycznie podgrzewane przednie i tylne szyby, wycieraczka przedniej szyby pokrywająca obszar 270 stopni, montowane fabrycznie kamery parkowania, światła robocze i tylne w technologii LED oraz 6 m2 powierzchni przeszklonej zapewniają znakomitą widoczność. Dodatkowa szyba w przedniej części dachu ułatwia pracę z ładowaczem czołowym, a opcjonalna kabina do prac leśnych ma także szybę w tylnej części dachu. Komfort pracy operatora został dodatkowo zwiększony dzięki zestawowi stereo z głośnikiem niskotonowym, schładzanemu schowkowi, układowi jazdy tyłem TwinTrac z możliwością poprzecznego przesunięcia kierownicy oraz montowanej fabrycznie nagrzewnicy zasilanej paliwem, którą można sterować za pośrednictwem telefonu. Niektóre z tych funkcji należą do wyposażenia standardowego, inne można zamówić z niezrównanej listy wyposażenia dodatkowego Valtry.


 
Promień skrętu ciągnika jest niewiarygodnie mały, wynosi zaledwie 5,25 m, nawet z ładowaczem czołowym, przednią osią z zawieszeniem pneumatycznym i przednim TUZ. Masa ciągnika wynosi 7,3 t, a wyliczona teoretyczna masa całkowita wynosi 13,5 t. Prześwit nad podłożem jest ogromny, wynosi aż 60 cm, a rozstaw osi wynoszący 2995 mm wpływa na jeszcze lepsza przyczepność i stabilne zachowanie na drodze. Zupełnie nowej konstrukcji podnośnik tylny ma udźwig do 9,5 t, a zintegrowany przedni TUZ dysponuje udźwigiem do 5,1 t. WOM jest teraz dostępny z trzema prędkościami z możliwością jednoczesnego wyboru spośród pięciu możliwości: 1000, 1000E, 540, 540E oraz obrotów zależnych od prędkości jazdy.

Łatwe użytkowanie i niskie koszty eksploatacji

Przy projektowaniu nowych modeli serii T szczególny nacisk położono na łatwość użytkowania i obsługi technicznej. Okresy międzyserwisowe wynoszą 600 godz., a codzienna kontrola poziomu oleju jest łatwa dzięki specjalnym wziernikom. Dostęp do chłodnic i filtrów jest łatwy i nie wymaga używania narzędzi. Modele nowej serii T przeszły dziesiątki tysięcy godzin testów w różnych warunkach, zarówno w rzeczywistych warunkach pracy, jak i w laboratoriach.

Czytaj dalej na następnej stronie...


Tagi:
źródło: