KE zaakceptowała 41 programów działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych

Komisja Europejska zaakceptowała 41 programów działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym i państwach trzecich o łącznym budżecie 129 mln euro. Wśród zatwierdzonych programów są również cztery polskie o łącznym budżecie 10,264 mln EUR.

KE zaakceptowała 41 programów działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych

Obecnie, na rynkach zagranicznych realizowanych jest 8 polskich kampanii promocyjno-informacyjnych, których całkowity budżet wynosi ponad 28 mln euro, w tym:

             
a) kampania „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” prowadzona na rynku Austrii, Szwecji, Finlandii, Republiki Czeskiej w latach 2015-2018, dotycząca europejskich owoców jagodowych takich jak: truskawki, maliny, porzeczki, borówka. Kampania zainicjowana przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej. Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 3,99 mln €;
 
b) kampania „Soki i musy – witaminy w wygodnej formie” prowadzona na rynku Republiki Słowackiej, Czeskiej, Litwy, Rumunii w latach 2015-2018, dotycząca soków oraz musów owocowych i warzywnych.  Kampania zainicjowana przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków. Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 4,99 mln €;
          
c) kampania „EkoEuropa – jakość i tradycja” prowadzona na rynku Japonii, Stanów Zjednoczonych Ameryki Płn., Singapuru w latach 2015-2018, dotycząca produktów rolnictwa ekologicznego takich jak: owoce, warzywa, przetwory owocowe i owocowo-warzywne oraz mięso wieprzowe, wołowe i drobiowe, jak również ich przetwory. Kampania zainicjowana przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”. Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 1,7 mln €;

d) kampania „Zasmakuj w Europie” prowadzona na rynkuTurcji w latach 2015-2018, dotycząca świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i przetworów spożywczych wytworzonych na jej bazie. Kampania zainicjowana przez Związek Polskie Mięso. Całkowity budżet kampanii wynosi blisko 0,87 mln €;


Czytaj dalej na następnej stronie...



Tagi:
źródło: