POLAGRA FOOD 2014. Wielkie święto branży spożywczej w Poznaniu

W dniach od 27 września do 2 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbywa się najbardziej kompleksowe w Europie Środkowo-Wschodniej wydarzenie dedykowane branży spożywczo-gastronomicznej, hotelarskiej oraz opakowaniowej i logistycznej. Całą powierzchnię targową zajęły ekspozycje Targów Smaki Regionów, Międzynarodowych Targów Technologii Spożywczych POLAGRA TECH, Międzynarodowych Targów Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD, Międzynarodowych Targów Gastronomii POLAGRA GASTRO, Targów Wyposażenia Hoteli INVEST HOTEL oraz Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK.

POLAGRA FOOD 2014. Wielkie święto branży spożywczej w Poznaniu

Piekarnia i cukiernia, które sprzedają
 
Poza imponującymi pokazami rzemiosła piekarskiego i cukierniczego organizatorzy, w strefie Forum Piekarskiego i Forum Cukierniczego,  przygotowali cenne spotkania na temat sposobów rozwiązywania problemów frapujących branżę, ale również będzie mowa o tym jak dostrzegać i wykorzystywać szanse na rozwój słodkiego biznesu. Trener dr Marek Borowiński specjalista od psychologii koloru i Visual Merchandisingu, który od wielu lat zajmuje się szerokim zakresem działań wspomagających sprzedaż jest autorem niniejszych wykładów z marketingu. Pawilon 5A, stoisko nr 46, 48
 
Nisza, Innowacja i Tradycja

Na targach POLAGRA TECH organizatorzy pomogą piekarzom i cukiernikom znaleźć niszę, a także na nowo odkryć potencjał tradycyjnych technologii w tworzeniu innowacyjnych produktów. W Strefie Niszy, Innowacji i Tradycji będzie można znaleźć inspiracje i skorzystać z bezpłatnych konsultacji. Eksperci odpowiedzą o niestandardowych ścieżkach rozwoju biznesu jak produkcja tradycyjna w oparciu o ekologiczne surowce, wytwarzanie EKOczekolady czy produkcja kuszących smakiem wyrobów bezglutenowych i prozdrowotnych. Pawilon 5A, stoisko 51, 52
 
Klienci wybierają mój sklep

Konkurencja na rynku ciągle rośnie. Co zatem zrobić, aby przyciągnąć klientów do swojej piekarni lub cukierni? W Strefie Sklepy – aranżacja, wyposażenie, zarządzanie, zlokalizowanej w pawilonie 5, na zwiedzających będą czekały nowości nigdzie wcześniej nie prezentowane! Podczas wykładów na temat projektowania i urządzania sklepów eksperci wskażą, że to jak wygląda piekarnia lub cukiernia bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Właściciele, piekarze i cukiernicy będą mogli zweryfikować na ile ich sklepy są przyjazne klientom i ergonomiczne, i co zrobić, by optymalnie wykorzystywać przestrzeń sprzedażową. Dowiedzą się również jaką barwę światła wybrać, aby pieczywo lub wyroby cukiernicze zachęcały do kupna. W trakcie spotkań omówiona zostanie także kwestia rozszerzenia oferty z uwzględnieniem zmieniających się oczekiwań konsumentów. Pawilon 5, strefa nr 120
 
Rewolucja na etykietach i znakowanie produktów nieopakowanych

Zostało już tylko kilka miesięcy na to by dostosować opisy na opakowaniach do nowych, spójnych unijnych zasad. Sprostanie wymaganiom Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, konieczne jest nie tylko dlatego, że przepis ten zacznie obowiązywać z dniem 13 grudnia 2014, ale odpowiednie przygotowanie się do zmian etykiet na opakowaniach produktów stwarza nowe szanse, bo w tej zmianie kryje się potencjał do polepszenia jakości komunikowania się producenta z klientem. Cennej wiedzy w tym zakresie dostarcza eksperci Polskiej Federacji Producentów Żywności w trakcie szkolenia, które odbędzie się 30 września. Pawilon 7, sala nr 1D
 
Natomiast dwa dni wcześniej będzie miała miejsce debata z udziałem specjalistów i publiczności, podczas której porozmawiać będzie można o konieczności znakowania produktów nieopakowanych i korzyściach wynikających z pewnych zastosowań dla małych producentów. Spotkanie odbędzie się w  Strefie - Nisza, Innowacja i Tradycja. Pawilon 5A, stoisko 51, 52


Czytaj dalej na następnej stronie...


Tagi:
źródło: