Praca » Inne

Inspektor wojewódzki w Wydziale Infrastruktury, Geodezji i Rolnictwa.


Nr referencyjny: 1007067

Ważna przez:

Lokalizacja: Olsztyn, dolnoslaskie

Stanowisko: Inspektor wojewódzki w Wydziale Infrastruktury, Geodezji i Rolnictwa.

Oferent: Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie


Opis stanowiska

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:



  • przygotowywanie projektów zarządzeń wojewody, dotyczących powoływania komisji do szacowania strat w gospodarstwach rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej, powstałych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych;

  • przygotowywanie wniosków do Ministra właściwego do spraw rolnictwa, dotyczących uruchomienia preferencyjnych linii kredytowych dla poszkodowanych producentów rolnych, sporządzanie opinii wojewody stanowiących integralną część wniosków producentów rolnych, ubiegających się o kredyt na wznowienie produkcji w poszkodowanych gospodarstwach;

  • opracowywanie planu dochodów i wydatków w budżecie tradycyjnym i zadaniowym wojewody w zakresie: rolnictwa i łowiectwa, rybactwa i rybołówstwa, transportu i łączności, gospodarki mieszkaniowej, działalności usługowej, administracji publicznej i środowiska;

  • realizowanie zadań, wynikających z rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rolnictwa w sprawie przekazywania gminom dotacji celowej na postępowanie w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej i jego wypłatę, opracowywanie wniosków w tej sprawie do Ministra właściwego do spraw rolnictwa;

  • przeprowadzanie kontroli problemowych i sprawdzających w starostwach z zakresu realizacji przez starostów,zadań zleconych z zakresu adm.rządowej(ustawa o ochronie gruntów rolnych i leśnych);rozpatrywanie wniosków o zwrot utraconych dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości w parkach narodowych,rezerwatach przyrody oraz przedsiębiorców o statusie centrum badawczo-rozwojowego

  • przygotowywanie projektów postanowień uzgadniających projekty decyzji marszałka województwa warmińsko-mazurskiego w sprawie współfinansowania, wykonania urządzeń melioracji wodnych realizowanych w ramach PROW 2014-2020 oraz przekazywanie i monitorowanie dotacji celowych;

  • przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen sytuacji w produkcji roślinnej i zwierzęcej, prognoz wielkości produkcji podstawowych upraw rolniczych i pogłowia zwierząt gospodarskich oraz przygotowywanie wystąpień do resortu rolnictwa, urzędów, inspekcji i jednostek centralnych i wojewódzkich w sprawach wymagających rozwiązań doraźnych i systemowych w rolnictwie.


Warunki pracy


 



  • Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań


 


 


  •  
      - praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu


 


  •  
      - kontakt z klientem zewnętrznym.


 



  • Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy


 


 


  •  
      - narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),


 


  •  
      - wyznaczone stanowiska do parkowania dla osób niepełnosprawnych od strony ul. Kopernika, podjazdy dla osób niepełnosprawnych


 


  •  
      od strony ul. Kopernika i Al. Marsz. J. Piłsudskiego – wejście do budynku z asystentem, winda przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ciągi komunikacyjne, drzwi oraz toaleta o odpowiedniej szerokości dostosowane do poruszania się na wózku.



Inne

Wymagania:

Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


n i e z b ę d n e



  • wykształcenie: wyższe profilowe lub podyplomowe o kierunku rolniczym, kształtowania środowiska, biologii lub pokrewne

  • - do 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze rolnictwa /lub kształtowania środowiska /lub finansów.
  • pozostałe wymagania niezbędne:

    • znajomość ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,

    • znajomość ustawy o ochronie przyrody,

    • znajomość ustawy o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,

    • znajomość rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwrotu utraconych przez gminy dochodów z tytułu zwolnienia z podatku od nieruchomości w parkach narodowych, rezerwatach przyrody oraz przedsiębiorców o statusie centrum badawczo-rozwojowego,

    • znajomość ustawy o Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,

    • znajomość ustawy o finansach publicznych,

    • znajomość ustawy budżetowej,

    • znajomość ustawy prawo wodne,

    • znajomość ustawy o służbie cywilnej,

    • znajomość ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,

    • znajomość instrukcji kancelaryjnej - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.



wymagania dodatkowe



  • wykształcenie wyższe profilowe lub podyplomowe z administracji, ekonomii,

  • 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji publicznej.

Forma kontaktu:

Zobacz pełną treść oferty pracy

Zobacz inne oferty pracy Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie

źródło: praca.pl

data publikacji: 2016-03-01