Praca »

Specjalista ds. ochrony środowiska


Nr referencyjny: 4975872

Ważna przez:

Lokalizacja: Luboń, wielkopolskie

Stanowisko: Specjalista ds. ochrony środowiska

Oferent: Miasto Luboń - Urząd Miasta Luboń


Opis stanowiska

 


I. Zakres zadań:

1.  prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;


2.  prowadzenie baz danych związanych z udostępnianiem informacji o środowisku i jego ochronie;


3.  prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska w procesach inwestycyjnych oraz związanych z zagospodarowaniem przestrzennym;


4.  udzielanie informacji o środowisku i jego ochronie, w tym informacje publiczne, ankiety, raporty i sprawozdania;


5.  prowadzenie spraw związanych z opłatami za korzystanie ze środowiska i sprawozdawczość w tym zakresie,


6.  prowadzenie akcji promocyjnych, informacyjnych w zakresie ochrony środowiska oraz związanych z edukacją ekologiczną,


7.  wykonywanie działań mających na celu wykonanie zadań wynikających z ustaw:


a.  prawo wodne, w tym opiniowanie robót hydrogeologicznych, postępowanie w ramach zmiany stosunków wodnoprawnych, przygotowanie opłat za usługi wodne; baza pozwoleń wodnoprawnych,


b.  prawo górnicze i geologiczne, w tym określenie kierunku rekultywacji na gruntach poeksploatacyjnych, poszukiwanie i rozpoznawanie złóż naturalnych, sprawy związane z koncesjami na wydobycie złóż naturalnych, opiniowanie prawidłowości wykonania prac rekultywacyjnych na gruntach poeksploatacyjnych,  w sprawie koncesji,


c.  ustawa o odpadach, w tym postanowienia w sprawie odzysku i przetwarzania odpadów, opiniowanie programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi, współpraca z Referatem ds. gospodarki odpadami w zakresie porzucenia odpadów,


d.  ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,


8.  opiniowanie i uzgadnianie dokumentów planistycznych i innych w zakresie ochrony środowiska;


9.  współpraca z innymi organami oraz jednostkami w sprawach z zakresu ochrony środowiska;


10.  prowadzenie spraw związanych z lokalnymi formami ochrony przyrody w rozumieniu ustawy o ochronie przyrody;


11. nadzór i kontrola nad terenami zieleni miejskiej, w tym koordynacja prac związanych z nasadzeniami, pielęgnacją i wycinką drzew; pielęgnacją i wycinką drzew, sprawozdawczość;


12.  bieżąca obsługa klienta. 

Wymagania:

II. Kandydat powinien spełniać następujące wymagania związane ze stanowiskiem:

            a) niezbędne:


1.  wykształcenie wyższe.


2.  obywatelstwo polskie.


3.  posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.


4.  nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.


6.  posiadanie nieposzlakowanej opinii.


7.  doświadczenie zawodowe – minimum 2 rok stażu pracy.


8.  znajomość przepisów z zakresu: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym o pracownikach samorządowych, Prawo ochrony środowiska, ustawy o ochronie przyrody, ustawy o odpadach, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, ustawy Prawo Wodne, ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, RODO.
9.  bardzo dobra obsługa komputera (Microsoft Office, środowisko Windows), urządzeń biurowych.
10.  posiadanie prawa jazdy kat. B (czynny kierowca).


 


            b) dodatkowe:


1.  wykształcenie wyższe z zakresu: ochrona środowiska, gospodarka przestrzenna, administracja,


2.  doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku,


3.  umiejętność współdziałania w zespole, systematyczność, samodzielność,


4.  cierpliwość, odporność na stres, komunikatywność, uczynność, dyspozycyjność,


5.  umiejętność tworzenia i analizy pism i dokumentów prawniczych.


 

Oferujemy:

III Warunki pracy na stanowisku pracy:



  • praca w wymiarze pełnego etatu,

  • praca w pozycji siedzącej, wymagającej szczególnej koncentracji,

  • praca w budynku nieprzystosowanym do potrzeb osoby niepełnosprawnej,

  • praca wymagająca wizji w terenie,

  • praca w zespole i w warunkach stresu,

  • praca wymagająca znajomości przepisów prawa, w tym określonych w pkt. II oraz wynikających z zakresu obowiązków.


IV. Oczekujemy na państwa pisemne zgłoszenia zawierające:


  • kwestionariusz osobowy,

  • list motywacyjny ze wskazaniem stanowiska,

  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje,

  • kopie dotychczasowych świadectw pracy,

  • życiorys zawodowy wraz z opisem przebiegu zatrudnienia, praktyk zawodowych i odbytego stażu,

  • oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo umyślne,

  • oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.


V. Informuję jednocześnie, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta Luboń, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił mniej niż 6%.


 


Wymagane dokumenty można składać w terminie do 20 czerwca 2021 roku w jednej z poniższych form:



  • osobiście w Kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Luboń, hol budynku na parterze,

  • przesłać na adres: Burmistrz Miasta pl. E. Bojanowskiego 2, 62-030 Luboń, dopiskiem na kopercie „Nabór nr WAG.2110.04.2021”,

  • przesłać w formie elektronicznej podpisane podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym przez -  https://eurzad.lubon.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal  (jako pismo ogólne) lub https://moj.gov.pl/uslugi/signer/upload?xFormsAppName=SIGNER (jako poczta e-mail na adres office@lubon.pl)


O zachowaniu terminu decyduje data wpływu do Urzędu Miasta lub data stempla pocztowego.


Aplikacje, które wpłyną do Urzędu niekompletne lub po upływie wskazanego wyżej terminu nie będą rozpatrywane.


 


W sprawach związanych z prowadzonym naborem Urząd Miasta będzie przekazywać informacje wyłącznie za pomocą elektronicznych środków komunikacji: strona www.bip.lubon.pl, adres mailowy.

Forma kontaktu:

Zobacz pełną treść oferty pracy

Zobacz inne oferty pracy Miasto Luboń - Urząd Miasta Luboń

źródło: praca.pl

data publikacji: 2021-06-21