thumbnail
thumbnail
thumbnail
Dodane: 01 marzec 2013 Aktualizowano 10 sierpień 2022

Ciągnik KUBOTA M135GX










Opis

Kubota M135GX zastępuje na polskim rynku model M128X, oferując liczne udoskonalenia względem poprzednika. Uwagę zwraca zmieniona stylizacja nadwozia, zupełnie nowa, wygodniejsza kabina i większa liczba biegów przełączanych pod obciążeniem w standardowej skrzyni przekładniowej.


Silnik

16-zaworowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 6,1 litra z turbosprężarką, intercoolerem oraz układem wtrysku bezpośredniego common rail. Silnik spełnia normę emisji spalin EURO IIIB dzięki zastosowaniu tłumika z katalizatorem oraz filtra cząstek stałych DPF. Dla użytkowników rozwiązanie to oznacza maksymalną wygodę, ponieważ nie trzeba stosować kosztownych i kłopotliwych dodatków. Obsługa systemu DPF ogranicza się do okresowego oczyszczenia filtra cząstek stałych poprzez jazdę na wysokich obrotach. Dwa wałki wyrównoważające gwarantują niezrównaną kulturę pracy silnika, a powierzchnie tłoków pokryte dwusiarczkiem molibdenu oraz bardzo dokładna obróbka każdego elementu jednostki napędowej – jej ogromną żywotność.


Rewers elektro-hydrauliczny

Dzięki zastosowaniu rewersu elektro-hydraulicznego zmiana kierunku jazdy następuje bez użycia pedału sprzęgła, jeszcze płynniej i wygodniej niż w przypadku stosowanego dotychczas rewersu hydraulicznego. Rewers bezsprzęgłowy szczególnie dobrze sprawdza się w pracy z ładowaczem czołowym, ponieważ dużo szybciej można wykonać zadania związane z jazdą do przodu i do tyłu.


Przedni most

Przeniesienie napędu na przednie koła odbywa się za pomocą przekładni stożkowych zatopionych w kąpieli olejowej i zamkniętych w szczelnej obudowie. Takie rozwiązanie zapewnia utrzymanie mechanizmu w czystości oraz możliwość bezpiecznego przekazania całkowitej mocy na koła nawet przy maksymalnym skręcie i obciążeniu przodu ciągnika:
Przedni i tylny most wyposażono w elektro-hydraulicznie sterowaną blokadę mostu przedniego i tylnego, co znacznie zwiększa możliwości przemieszczania się ciągnika w trudnych warunkach. Dla maksymalnej wygody użytkownika obie blokady uruchamia się przyciskami na desce rozdzielczej, podobnie jak napęd przedni załączany podczas jazdy. Ciągnik wyposażono w system hamowania na cztery koła.


Bi-Speed Turn

Unikalny system skrętu Bi-Speed Turn powoduje, że po przekroczeniu kąta 35 stopni koła przednie zaczynają obracać się z prędkością prawie dwa razy wyższą niż koła tylne. W ten sposób zmniejsza się promień zawracania ciągnika, co ułatwia wjechanie w kolejne bruzdy, a także manewrowanie między zabudowami. Skuteczne hamowanie wspomaga mechanizm samoczynnego załączania napędu na cztery koła.


Pompa hydrauliczna i tylny TUZ

Kubota M135GX dysponuje pompą hydrauliczną o wydatku 83,5 L/min gwarantującą właściwą szybkość reakcji oraz dużą siłę podnośnika. 6100 kg udźwigu to wartość wystarczająca, aby ciągnik bez trudu poradził sobie ze wszystkimi implementami przeznaczonymi do traktorów w tej klasie mocy. Układ hydrauliczny jest precyzyjnie i wygodnie sterowany elektronicznie dzięki systemowi EHR.


Skrzynia biegów

Skrzynia biegów Intelli-Shift oferuje aż 24 przełożenia do przodu i 24 do tyłu przełączane pod obciążeniem, za pomocą przycisków na dźwigni reduktora. Z kolei funkcja AUTO. pozwala na automatyczne przełączanie niektórych biegów, a jej czułość działania daje się regulować. Maksymalna prędkość traktora wynosi 39,4 km/h.


Kabina

Kabina w M135GX stanowi zupełnie nową konstrukcję. Uwagę zwraca zachodzącą na dach górna krawędź przedniej szyby gwarantująca świetną widoczność ładowacza czołowego oraz duża powierzchnia szyb bocznych, co pozwala na swobodną obserwację otoczenia ciągnika. Standardowe wyposażenie kabiny obejmuje klimatyzację, odchylany na boki fotel z amortyzacją pneumatyczną oraz ergonomiczny podłokietnik ze sterowaniem podnośnikiem i skrzynią biegów. Opcjonalnie można zamówić siedzenie dla pasażera. Nawiewy klimatyzacji rozmieszczono w desce rozdzielczej w celu równomiernego chłodzenia lub ogrzewania całego ciała operatora. Cała konsola operatora jest przejrzysta i ergonomiczna.


Wyposażenie standardowe

Model M135GX seryjnie oferuje obciążniki przednie o wadze 564 kg, system zacieśniania skrętu Bi-Speed Turn, rewers bezsprzęgłowy elektro-hydrauliczny, klimatyzację, odchylany fotel z amortyzacją pneumatyczną, biegi przełączane pod obciążeniem (8 polowych, 8 średnich i 8 drogowych), elektroniczne sterowanie tylnego TUZ-u (EHR), układ pneumatycznego hamowania przyczep oraz kompletny zaczep tylny z belką rolniczą i zaczepem transportowym.


Opcjonalna amortyzacja przedniej osi

Jako fabryczna opcja w modelu M135GX, Kubota oferuje amortyzację przedniej osi. System ten umożliwia regulację twardości przodu ciągnika za pomocą przycisku w kabinie. Do wyboru są trzy stopnie tłumienia nierówności. Drugi przycisk w kabinie umożliwia zupełne zablokowanie amortyzacji, jej włączenie na stałe lub wybór opcji automatycznego tłumienia

CENA NETTO z amortyzowaną przednia osią: 233 000 zł netto
P.U.H. Chemirol Sp. z o.o.

Użytkownik

P.U.H. Chemirol Sp. z o.o.

Godziny otwarcia: W zależności od oddziału od 8:00 do 15:00 Nasi przedstawiciele handlowi są zawsze do dyspozycji.


Przejdź do wizytówki firmy

Cena netto: 233000

 

Zadaj pytanie