thumbnail
Dodane: 20 lipiec 2020 Aktualizowano 10 sierpień 2022

Ciągnik Steyr IMPULS CVT Agroperfekt

STEYR Impuls CVT to niezawodny partner w wielu różnych pracach. Niezależnie od tego, czy chodzi o rolnictwo, transport czy wyzwania przemysłowe - trzy modele serii Impuls CVT to zarówno arcydzieła techniczne, jak i ekonomiczny wybór. Najwyższej klasy komfort obsługi i inteligentna inżynieria łączą się w niezrównaną koncepcję ciągnika. Wybór silników mieści się w przedziale od 150 do 180 KM, idealny dla każdego. Innymi słowy: zamienia pracę w przyjemność!

KABINA

Kabina IMPULS CVT to miejsce pracy, na którym użytkownik może polegać w każdej sytuacji: niski poziom hałasu, wynoszący zaledwie 69 dB(A), ergonomiczne ustawienia fotela i kierownicy, precyzyjna regulacja klimatyzacji, jak również nasz doskonale zaprojektowany układ zawieszenia zapewniają maksymalny komfort.
 

WIDOCZNOŚĆ

Dzięki panoramicznej kabinie z 4 słupkami, obszernymi przeszklonymi powierzchniami, oknem dachowym zapewniającym widoczność do góry i jednoczęściowej szybie przedniej zagwarantowana jest idealna, nieograniczona widoczność we wszystkich kierunkach. Pakiet świateł roboczych LED gwarantuje doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach również po nastaniu zmroku.
 

SILNIK

Elektronicznie sterowane silniki diesla już przy niskich prędkościach obrotowych bez wysiłku radzą sobie z każdym wyzwaniem. Seria CVT obejmuje obecnie modele o mocy znamionowej od 150 do 180 KM, przy czym w głównym zakresie obrotowym silnika, mieszczącym się w przedziale od 1500 do 1900 obr./ min. dzięki systemowi PowerPlus możliwe jest uzyskanie dodatkowej mocy sięgającej nawet 45 KM.


PRZEKŁADNIA

Do najważniejszych zalet konstrukcji przekładni bezstopniowej S-ControlTM+- CVT-transmisja (Continuously Variable Transmission) należą dynamika i płynność jazdy. Inteligentna współpraca podzespołów hydraulicznych i mechanicznych zapewnia oszczędną eksploatację bez konieczności rezygnacji z doskonałych osiągów. Dzięki bezstopniowym przełożeniom bez wysiłku poradzisz sobie z każdym możliwym do wyobrażenia zadaniem.


WOM

Wał odbioru mocy przenosi całą moc silnika z maksymalną efektywnością, gdyż cały układ napędowy od strony wału korbowego został zoptymalizowany. Standardowa prędkość obrotowa 1000 obr./min. osiągana jest już przy niskiej prędkości obrotowej silnika rzędu 1890 obr./min. W ten sposób nie tylko oszczędza się paliwo, ale również chroni silnik i środowisko.
 

HYDRAULIKA

Układ hydrauliczny wykrywający obciążenie zastosowany w maszynach IMPULS CVT oparty jest na tłoczkowej pompie osiowej o zmiennej wydajności o natężeniu przepływu sięgającym 166 l/min. Umożliwia on równoczesne doprowadzanie oleju nawet do 8 niezależnych narzędzi, zaś natężenie przepływu i okres czasu można indywidualnie dostosować do potrzeb użytkownika. To z kolei przekłada się na doskonałe działanie całego układu.
 

KOMFORT PROWADZENIA

CVT: Nowoczesny sposób prowadzenia ciągnika. Wszystkie modele wyposażone są w hamulce tarczowe z podwójną tarczą w kąpieli (4 hamulce tarczowe na osi tylnej). W przypadku wykorzystywania maszyny do transportu ciężkich ładunków odporne na zużycie tarcze hamulcowe HD zapewniają większą trwałość. Idealne współdziałanie wszystkich podzespołów zapewnia bezkonkurencyjny komfort prowadzenia, godny maszyny nowej generacji.

Silnik

Liczba cylindrów 6 6 6
TYP Silnik wysokoprężny z szyną Common Rail, 24-zaworowy, z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową Silnik wysokoprężny z szyną Common Rail, 24-zaworowy, z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową Silnik wysokoprężny z szyną Common Rail, 24-zaworowy, z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową
Poziom Emisji Stage V Stage V Stage V
Pojemność Silnika 6 728 6 728 6 728

Charakterystyka Silnika

Maksymalna moc silnika z systemem zarządzania mocą (KM(KW)) 225 (166) 210 (155) 190 (140)
Maksymalna moc silnika (KM (kW)) 180 (132) 180 (132) 165 (121)
Prędkość obrotowa silnika przy maksymalnej mocy (obr/min) 1800 - 1900 1 800 - 1900 1 800 - 1 900
Znamionowa moc silnika z systemem zarządzania mocą (KM(KW)) 205 (151) 190 (140) 175 (129)
Znamionowa moc silnika (KM (kW)) 180 (132) 165 (121) 150 (110)
Znamionowa prędkość obrotowa silnika 2 200 2 200 2 200
Maksymalny moment obrotowy z systemem zarządzania mocą (nm przy obr/min) 940 przy 1.500 875 przy 1.500 805 przy 1.500
Maksymalny moment obrotowy z systemem zarządzania mocą (nm przy obr/min) 770 przy 1 500 770 przy 1 500 700 przy 1 500
Przyrost momentu, tryb standardowy/zarządznia mocą (%) 46 / 44 46 / 44 46 / 44
Pojemność zbiornika paliwa/mocznika (l) 330 / 48 330 / 48 330 / 48
Przekładnia Standardowa

Typ przekładni napędowej S-Control CVT-Przekładnia bezstopniowa S-Control CVT-Przekładnia bezstopniowa S-Control CVT-Przekładnia bezstopniowa
Maksymalna prędkosć jazdy do przodu (km/h) 40 Eco / 50 Eco 40 Eco / 50 Eco 40 Eco / 50 Eco
Powershuttle Standard Standard Standard
Biegi pełzające zintegrowany zintegrowany zintegrowany

Wał Odbioru Mocy

Rodzaj WOM Elektrohydrauliczny, z dostępnym automatycznym sterowaniem WOM Elektrohydrauliczny, z dostępnym automatycznym sterowaniem WOM Elektrohydrauliczny, z dostępnym automatycznym sterowaniem WOM
Prędkość standardowa WOM przy obrotach silnika 540 / 540E / 1 000 przy 1 969 / 1 546 / 1 893 540 / 540E / 1 000 przy 1 969 / 1 546 / 1 893 540 / 540E / 1 000 przy 1 969 / 1 546 / 1 893
Prędkość opcjonalna przy obr/min 540E / 1 000 / 1 000E przy 1 592 / 1 893 / 1 621 540E / 1 000 / 1 000E przy 1 592 / 1 893 / 1 621 540E / 1 000 / 1 000E przy 1 592 / 1 893 / 1 621
Napęd jezdny grupowy      
Typ wału 1 3/8-calowy (1 3/8-calowy, 6 wypustów) 1 3/8-calowy (1 3/8-calowy, 6 wypustów) 1 3/8-calowy (1 3/8-calowy, 6 wypustów)

Przedni WOM i Zaczep

Prędkość standardowa przy obr/min 1 000 przy 1 895 1 000 przy 1 895 1 000 przy 1 895
Udźwig zaczepu przedniego (kg) 3 568 3 568 3 568

Napęd i Układ Kierowniczy (Przeniesienie Napędu)

2WD      
4WD Tak Tak Tak
Zawieszenie osi przedniej Standard Standard Standard
Kąt skrętu (°) 55 55 55
Minimalny promień skrętu (m) 5,45 5,45 5,45
Typ blokady mechanizmu różnicowego osi tylnej Wielotarczowy mokry z systemem zarządzania Wielotarczowy mokry z systemem zarządzania Wielotarczowy mokry z systemem zarządzania
Typ hamulca roboczego Załączane hydraulicznie, mokre, wielotarczowe, samonastawne Załączane hydraulicznie, mokre, wielotarczowe, samonastawne Załączane hydraulicznie, mokre, wielotarczowe, samonastawne
Układ przeciwblokujący ABS      

Układ Hydrauliczny

Typ układu Pompa o zmiennym wydatku, z kompensacją ciśnienia/przepływu Pompa o zmiennym wydatku, z kompensacją ciśnienia/przepływu Pompa o zmiennym wydatku, z kompensacją ciśnienia/przepływu
Maks. natężenie przepływu pompy w wersji standardowej / opcji (l) 147 / 166 147 / 166 147 / 166
Ciśnienie w układzie (bar) 210 210 210
Typ sterowania Elektroniczne sterowanie zaczepem (EHC) ze sterowaniem podczas jazdy Elektroniczne sterowanie zaczepem (EHC) ze sterowaniem podczas jazdy Elektroniczne sterowanie zaczepem (EHC) ze sterowaniem podczas jazdy
Maks. udźwig 8 257 8 257 8 257
Udźwig wg normy OECD, w całym zakresie przy 610 mm (kg) 6 616 6 616 6 616
Maks. liczba międzyosiowych zaworów hydrauliki zewnętrznej 5 elek. 5 elek. 5 elek.
Maks. liczba międzyosiowych zaworów hydrauliki zewnętrznej 3 3 3
Sterowanie czasowe zaworami hydrauliki zewnętrznej 0-60 sekund 0-60 sekund 0-60 sekund
Kategoria Kat. III Kat. III Kat. III
Kontrola poślizgu Standard Standard Standard