thumbnail
Dodane: 19 kwieceiń 2016 Aktualizowano 10 sierpień 2022

RĘBAK MOBILNY TARCZOWY SKORPION 250 SDT/G

Rębak SKORPION 250 SDT/G to najbardziej zaawansowany technologicznie mobilny rębak tarczowy oferowany dla firm komunalnych i drogowych jak i również działających w branży leśnej. Ze względu na duże możliwości przerobowe (maksymalna średnica rozdrabnianych gałęzi to 25 cm) znakomicie się sprawuje przy rozdrabnianiu pni drzew oraz przy rozłożystych gałęziach, gardziel rębaka ma wymiar 420 mm szerokość i 255 mm wysokość. 


System napędowy w tym rębaku stanowi do wyboru czterocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny firm Perkins lub Yanmar (moc 84 KM). Silniki są chłodzone cieczą i w standardzie zabudowane maską. W celu utrzymania kilkugodzinnej, ciągłej pracy r
rębaka, zainstalowany jest w nim zbiornik paliwa o pojemności 60 l. 


Standardowy kosz wsypowy rębaka został zastąpiony ręcznie składanym stołem załadowczym. System napędowy podawania materiału składa się z zębatej górnej rolki oraz podajnika gąsienicowego, zainstalowanego w składanym stole załadowczym. Takie rozwiązanie pozwala na łatwiejszy załadunek drewna, co usprawnia pracę operatorów i zwiększa efektywność. Rolka i gąsienica napędzana jest silnikami hydraulicznymi z pompy zainstalowanej na rębaku. Rębak posiada dźwigniowy system przesterowania rozdzielacza hydraulicznego zmiany kierunków obrotów napędów podających.


W rębaku Skorpion 250 SDT/G, układ tnący stanowi tarcza wyposażona w dwa lub trzy noże tnące, współpracująca z dwoma nożami podporowymi. Żywotność noży tnących została zoptymalizowana poprzez ich obustronne zaostrzenie, co pozwala na obracanie ich o 180o, a w efekcie dwukrotnie dłuższe ich używanie. Wszystkie noże są wykonane z odpowiednio dobranych stali narzędziowych oraz poddane profesjonalnej obróbce cieplnej. Dodatkowo tarcza rębaka spełnia również zadanie wentylatora i wyrzuca uzyskany zrębek przez rurę wyrzutową z możliwością ustawienia jej w jakimkolwiek kierunku na pełnym promieniu 360o.


Rębak Skorpion 250 SDT/G w standardzie jest wyposażony w jeden z najnowocześniejszych elektronicznych systemów No-stress dostępnych na rynku europejskim, który automatycznie zapobiega przeciążeniu układu napędowego, poprzez czasowe zatrzymanie układu podającego. Edytowalne oprogramowanie systemu antyprzeciążeniowego No-stress pozwala w prosty sposób na zmianę ustawień pracy maszyny i dostosowanie do indywidualnych potrzeb. Program „grube drewno”, „cienkie drewno” umożliwia szybką zmianę trybu pracy rębaka celem dostosowania do aktualnie rozdrabnianego materiału i efektywniejszej pracy rębaka. System ten ma wbudowany licznik motogodzin.


Ze względu na oczekiwania użytkowników, rębak Skorpion 250 SDT/G otrzymał europejską homologację, która pozwala na rejestrację maszyny i dopuszczenie do ruchu drogowego. Rębak wyposażony jest w hamulec najazdowy i postojowy, nowoczesne LED-owe oświetlenie drogowe oraz do wyboru zaczep kulisty lub oczkowy.


Uzyskany poprzez proces zrębkowania zrębek może zostać wykorzystany do bezpośredniego spalania w piecach, do produkcji kompostu, do celów dekoracyjnych oraz po wtórnym rozdrobnieniu przez młyn bijakowy jako surowiec do produkcji brykietu i pelletu.

Dane techniczne

MODEL URZĄDZENIA

SKORPION 250 SDT/G

Gabaryty (dł. x szer. x wys.) [mm] 4500 (5160)* x 2150 x 2560
Waga [kg] 2050
Średnica gałęzi [mm] 250
Ilość noży 2 lub 3 tnące + 2 podporowe
Szybkość podawania [mb/min] do 42
Wydajność zrębkowania [m3/h] do 22
Szerokość zrębka [mm] od 9 do 14
Sposób podawania rolka i podajnik gąsienicowy o napędzie hydraulicznym
Średnica tarczy [mm] 800
Wymiary gardzieli (szer. x wys.) [mm] 420 x 255
DANE TECHNICZNE SILNIKA
Model silnika YANMAR 4TNV98T / PERKINS 804D-33T
Pojemność skokowa [cm3] 3319 / 3300
Moc silnika [KM] 84
Rodzaj chłodzenia ciecz
Rodzaj paliwa olej napędowy
Pojemność zbiornika paliwa [l] 60
Max. zużycie paliwa [l/h] 13
Rozruch elektryczny

()* - wymiar po rozłożeniu, w trakcie pracy   

Wyposażenie standardowe:

Licznik motogodzin. Koło zapasowe. Rura wyrzutowa ze ślimakową obrotnicą 360°, deflektor. Nowoczesne LED-owe oświetlenie drogowe. System antyprzeciążeniowy No-Stress


Wyposażenie opcjonalne:

Podwyższenie rury wyrzutowej.