Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Rewolucyjny system wtrysku gazu w dieslu. Innowacja z Poznania podbija zagraniczne rynki

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Choć zagraniczne firmy coraz częściej zamawiają innowacyjny produkt z Poznania, w Polsce...

Choć zagraniczne firmy coraz częściej zamawiają innowacyjny produkt z Poznania, w Polsce mało kto wie, że właśnie w stolicy Wielkopolski opracowano oryginalne wsparcie dla silników diesla. Dzięki opatentowanemu przez poznańską firmę systemowi właściciele aut na olej napędowy są w stanie ograniczyć spalanie nawet do 30 proc.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Solaris Diesel Premium Plus

Pierwsze instalacje podwójnego zasilania do samochodów z silnikiem diesel firma zaczęła montować w 1997 r. Były to proste konstrukcje oparte o system podciśnieniowy bez zastosowania elektroniki. Firma Car-Gaz przez kilka lat udoskonalała swój produkt, by w 2011 roku stworzyć Solaris Diesel dla silników wysokoprężnych, na którą otrzymała homologacje ITS oraz TÜV. Prace nad udoskonaleniem systemu trwały do 2014 roku, gdy firma z Poznania opatentowała rozwiązanie zastosowane w unowocześnionym systemie Solaris Diesel Premium Plus. Użycie go w silnikach wysokoprężnych sprawia, że znacząco obniżają się koszty eksploatacji auta poprzez zmniejszenie zużycia oleju napędowego. Ponadto zwiększa się moc silnika oraz moment obrotowy, a także wzrasta poziom czystości spalin dzięki obniżeniu CO2 oraz cząstek stałych do 85%. Jak zaznacza właściciel firmy, Henryk Rewers, jest to rozwiązanie poprawiające funkcjonowanie floty, np. w firmach logistycznych. Odbywa się to dzięki automatycznej kalibracji i zdalnemu odczytowi parametrów pracy instalacji, m.in. ilości poboru paliw oddzielnie dla diesla oraz gazu.

Patent z Poznania

Cały system Solaris Diesel Premium Plus został oparty o schemat czterech urządzeń. Sterownik wtrysku gazu połączony jest z siecią komórkową za pośrednictwem opracowanego przez firmę sytemu GPRS-u. Sygnały pracy urządzenia przechodzą do serwera i wyświetlają się w komputerze serwisowym instalatora. W efekcie narzędzie umożliwia zdalne sterowanie instalacją gazową w samochodzie poprzez sieć komórkową w każdym punkcie trasy pojazdu. Solaris Diesel Premium Plus pozwala na bieżąco raportować trasę pojazdu, jego pracę na gazodieslu, średnie zużycie obu paliw, momentu obrotowego oraz, za pomocą specjalnych czujników, określa przybliżoną ilość zatankowanego gazu do zbiornika.

Dodatkowo „Asystent kierowcy” pozwala na  dobranie odpowiedniej techniki jazdy przez kierowcę w celu uzyskania odpowiednich efektów ekonomicznych. Konstrukcja, jako jedyna w swojej kategorii, umożliwia również autoadaptacje systemu, czyli automatyzację procesów dawkowania gazu. Z systemu może skorzystać wiele firm, m.in. o profilu transportowym bądź właściciele pojazdów z silnikami wysokoprężnymi.

- Klient indywidualny, firma transportowa czy na przykład miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne, które zamontuje system, może na bieżąco monitorować pracę swoich pojazdów, ilość paliwa, kilometry, a w rezultacie zysk w postaci oszczędności. Jest to średnio 23 tys. zł na 100 tys. kilometrów, a w przypadku całej floty, która jeździ po mieście, kraju bądź Europie, w perspektywie roku są to miliony. – mówi Henryk Rewers.


(Kliknij, aby powiększyć)

Czytaj dalej na następnej stronie...

1 2

Google+


źródło:





Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0




2014-09-02 23:09:03, napisał: Gość

Ciekawostki.... A najciekawsze jest to że jeżeli system jest tak rewelacyjny to dlaczego cały majątek tej firmy z Poznania jest licytowany przez komornika???



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.


  • Na polskich stacjach drożeje benzyna
  • Na polskich stacjach drożeje benzyna

    Średnie ceny detaliczne paliw na polskich stacjach 24 listopada 2017 r. ukształtowały się na poziomie: 4,69 zł/l Pb95 (Pb98 4,98 zł/l); 4,56 zł/l ON (4,84 zł/l ON+) i 2,15 zł/l LPG.
  • Nie będzie wyższego zwrotu akcyzy
  • Nie będzie wyższego zwrotu akcyzy

    Na 2018 r. nie jest możliwe zwiększenie stawki zwrotu na 1 litr oleju napędowego do kwoty 1,08 zł na 1 litr oleju napędowego oraz zwiększenie limitu oleju napędowego na 1 ha użytków rolnych, do...
  • Ciąg dalszy spadków cen paliw
  • Ciąg dalszy spadków cen paliw

    Średnie ceny detaliczne paliw na polskich stacjach 15 czerwca 2018 r. ukształtowały się na poziomie: ON 5,01 zł/l; Pb95 5,06 zł/l i LPG 2,11 zł/l.
  • Ciąg dalszy obniżek cen paliw
  • Ciąg dalszy obniżek cen paliw

    Średnie ceny detaliczne paliw na polskich stacjach 8 czerwca 2018 r. ukształtowały się na poziomie: ON 5,06 zł/l; Pb95 5,12 zł/l i LPG 2,15 zł/l.
  • Maleją ceny paliwa w Polsce
  • Maleją ceny paliwa w Polsce

    Średnie ceny detaliczne paliw na polskich stacjach 6 czerwca 2018 r. ukształtowały się na poziomie: ON 5,08 zł/l; Pb95 5,13 zł/l i LPG 2,16 zł/l.




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl