thumbnail
Dodane: 25 maj 2011 Aktualizowano 10 sierpień 2022

DODATKOWE WYPOSAŻENIE W UKŁADZIE JEZDNYM


DWUOBWODOWY UKŁAD HAMULCOWY

W wozach asenizacyjnych firma POMOT standardowo stosuje jednoobwodowy układ hamulcowy.

Natomiast na życzenie klienta wóz asenizacyjny może zostać wyposażony w dwuobwodowy układ hamulcowy.

Układ ten może być również wyposażony w regulator siły hamowania w zależności od poziomu napełnienia zbiornika, dzięki czemu siła hamowania jest na bierząco i automatycznie regulowana.



TYLNA OŚ SKRĘTNA

Wozy asenizacyjne z zawieszeniem dwuosiowym, TANDEM, trzyosiowym, TRIDEM mogą być wyposażone w oś skrętną wleczoną:
- tylną oś skręną w zawieszeniach dwuosiowych i TANDEM
- przednią i tylną oś skrętną w zawieszeniach trzyosiowych i TRIDEM

Osie skrętne ułatwiają w znaczący sposób manerwowanie wozem asenizacyjnym oraz zmniejszają powstawanie tak zwanych "rowów transportowych" na nawrociach, dzięki czemu nie jest niszczona powierzchnia uprawy.









GÓRNY ZACZEP TRANSPORTOWY

Standardowo wozy asenizacyjne posiadają zaczep hitch na wysokosci 400mm od podłoża.

Natomiast na życzenie klienta Wozy asenizacyjne mogą być przystosowane do sprzęgania z ciągnikiem na górny zaczep transportowy na wysokosci od 850 - 1050 mm od podłoża.







OBROTOWE UCHO ZACZEPU

Wozy asenizacyjne w standardzie mają wymienne ucho zaczepu. Jeśli wóz asenizacyjny będzie poruszał się na nierównym terenie wówczas na życzenie klienta firma POMOT może w wozie asenizacyjnym zamontować obrotowe ucho zaczepu.






ZACZEP KULOWY

Do nowych ciągników wyposażonych w zaczep kulowy, firma POMOT na życzenie klienta może wyspoażyć wóz asenizacyjny w zaczep kulowy Scharmüllera typu K80 lub inny czołowy.

zaczep kulowy K80






DYSZEL RESOROWANY

Aby zwiększyć komfort jazdy i prowadzenia wozu asenizacyjnego możliwe jest zastosowanie w każdym typie wozu dyszla resorowanego resorem wzdłużnym.

Dyszel resorowany resorem wzdłużny charakteryzuje się większą elastycznością, wytrzymałością i wygodą jazdy w porównaniu z dyszlem resorowanym resorem poprzecznym.

zaczep resorowany


DYSZEL UNIWERSALNY OBROTOWY
(patent własność firmy "POMOT")

Zastosowanie w wozie asenizacyjnym dyszla uniwersalnego na zaczep hitch i transprotowy umożliwia agregowanie wozu z ciągnikiem na dolny lub górny zaczep ciągnika bez dokonywania przeróbek konstrukcyjnych.




HAMULCE DWUOBWODOWE Z REGULOWANĄ SIŁĄ HAMOWANIA

Na życzenie klienta wóz może zostać wyposażony w automatyczny regulator siły hamowania, który reguluje siłę hamowania w zależności od napełnienia zbiornika.

zaczep obrotowy







HAMULCE HYDRAULICZNE

Standardowo stosowane są pneumatyczne układy hamulcowe. Na życzenie klienta może być zastosowany hydrauliczny układ hamulcowy.

Regulator siły hamowania