Partner serwisu Paliwa i biopaliwa
Kategorie
Zobacz również tu
-
MKiŚ o nowym podatku od aut spalinowych
2024-05-01 -
Grupa robocza „Owoce i warzywa”
2024-04-30 -
Na stacjach paliw ceny pozostają stabilne
2024-04-30 -
Użytkowanie gruntów rolnych
2024-04-30 -
Powierzchnia obszarów wiejskich
2024-04-30
Poznaj produkty
-
Monitoring plonu
2015-04-27 -
Zestaw do rozładunku i załadunku towaru
2011-04-06 -
Ładowarka kołowa GIANT V6004T TELE
2015-04-22 -
Dozownik dynamometryczny
2016-02-11
Tańsze paliwo dzięki... smartfonom
W Stanach Zjednoczonych już 85% kierowców porównuje ceny paliw i to, gdzie najtaniej może zrobić zakupy na mobilnych aplikacjach. Trend ten zaczyna się także rozwijać w Polsce i tylko kwestią czasu jest, czy firmy paliwowe obrócą go na swoją korzyść - mówi Wojciech Borowski, prezes (CEO) McCANN Worldgroup.
Raport Nielsen z lipca 2013 r. wskazuje, iż ok 70% osób, które robiły zakupy na stacjach, wykorzystuje smartfony jako główne narzędzie decyzji zakupowych. Co ciekawe - na znalezienie najtańszego paliwa są oni skłonni poświęcić więcej czasu (śr. 6 min) niż na znalezienie placówki z tańszymi produktami (śr. 4 min).
- Nawtet kilka groszy na litrze wpływa na decyzję zatankowania kilometr czy dwa kilometry dalej. Właśnie dlatego pozwalające znaleźć najtańsze paliwo w niedalekiej okolicy aplikacje na smartfony stają się w krajach wysokorozwiniętych tak popularne - mówi Borowski.
Aplikacje na smatofony pozwalają by w kilka chwil dowiedzieć się, która stacja oferuje najtańśze paliwo oraz jak skontrolować średnie spalanie i wydatki na benzynę.
- Jestem ciekawy, jak do rozwoju tego typu aplikacji podejdą w Polsce takie firmy paliwowe: Shell, Statoil, Lukoil, Orlen czy Lotos. I czy znajdą sposób na to by podjąć wyzwanie - i co więcej: obrócić tę sytuację na swoją korzyść - mówi Borowski.
Wypróbuj mobilne aplikacje Gospodarz.pl