Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




„Pomidory dobre z natury” - 3-letni program promocji pomidorów  

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Program „Pomidory dobre z natury” powstał z inicjatywy Stowarzyszenia Producentów...

Program „Pomidory dobre z natury” powstał z inicjatywy Stowarzyszenia Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami (SPPiOPO). Jego celem jest promocja spożycia pomidorów na rynku polskim i niemieckim, a jego budżet wynosi ponad 3 mln Euro. Za jego realizację odpowiedzialne będzie konsorcjum firm NuOrder i VMG wyłonione w drodze przetargu.  


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Polska w czołówce producentów pomidorów w Europie

Według Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej PIB w Warszawie oraz doktora Michała Trzęsowskiego z Uniwersytet Przyrodniczego w Poznaniu Polska jest piątym producentem pomidorów w Europie. Wg.SPPiOPO prawie osiemdziesiąt procent produkcji jest sprzedawane na polskim rynku, a pozostałe dwadzieścia procent stanowi eksport.
 

Głównymi odbiorcami polskich pomidorów były dotychczas: Rosja, Ukraina, Białoruś, Czechy, Niemcy i Wielka Brytania. Spośród tych sześciu krajów pięćdziesiąt procent eksportu do moment wprowadzenie embargo przypadało na Rosję. W połączeniu z Ukrainą i Białorusią sięgał on siedemdziesięciu pięciu procent.
 

Obecnie Rosja wraz z Niemcami to dwaj najwięksi importerzy pomidorów w Europie, a sąsiedztwo obu krajów stanowi dla Polski duży potencjał rozwoju eksportu tych warzyw. W latach 2005 – 2013 zanotowano dużą dynamikę importu pomidorów na rynek rosyjski, który wzrósł 351,8 tysięcy ton do 852,5 tysięcy ton, osiągając według danych Factsheet Russia wartość 1101,8 mln USD.1

Projekt „Pomidory dobre z natury”

Program popularyzujący spożycie pomidorów będzie mieć charakter informacyjno-promocyjny. Projekt będzie promowany w mediach zarówno za pośrednictwem internetu, „Znaczenie rynku rosyjskiego i WNP w polskim eksporcie pomidorów i ogórków”, dr Michał Trzęsowski, Katedra Ekonomii, Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, opracowanie dla SPPiOPO prasy jak i telewizji. Dodatkowym wsparciem będzie kampania internetowa i PR-a, działania direct mailingowe, współpraca z blogerami oraz eventy: akcje w punktach sprzedaży i placówkach oświatowych oraz udział w targach. Większość działań będzie realizowana na rynku polskim, na który przeznaczono osiemdziesiąt procent budżetu kampanii wynoszącego ponad 3 mln Euro.

Czytaj dalej na następnej stronie...


1 2

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.






Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl