Piknik „Poznaj Dobrą Żywność”

Szynka wiejska pieczona, kiełbasa Lisiecka, kabanosy, żurek kujawski, sery, jogurty, kefir oraz pieczarki, pomidory, truskawki, dżemy, pierogi i naleśniki, herbatki owocowe i ziołowe, rozmaite przyprawy, a nawet piwa miodowe oraz pszeniczne i wiele innych polskich, smakowitych, pachnących i zdrowych produktów zagościło dziś w ogrodach Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego podczas Pikniku „Poznaj Dobrą Żywność” zorganizowanego przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Piknik „Poznaj Dobrą Żywność”

Spotkanie ze wspaniałą, polską żywnością najwyższej jakości otworzył minister Marek Sawicki wraz z ambasadorami dobrej, zdrowej żywności, czyli grupą dzieci uczestniczących w programach „Szklanka mleka” oraz „Owoce w szkole”.


„Serdecznie witam na terenie gościnnych ogrodów Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, na Pikniku, który daje możliwość poznania i posmakowania najlepszych polskich produktów, zdrowych i bezpiecznych. Produktów, które z jednej strony przygotowywane są według dobrych starych receptur, a z drugiej wytwarzane w najnowocześniejszych zakładach przetwórczych. Dzięki tym dobrym surowcom, sprawdzonej recepturze i nowoczesnemu przetwórstwu, polska żywność jest dziś znana i ceniona nie tylko w Europie, lecz także na całym świecie” – powiedział minister rolnictwa.


Marek Sawicki podkreślił również, że Polska jest znaczącym eksporterem produktów rolno-spożywczych, czego dowodem jest kwota około 54 mld zł, którą osiągnęliśmy dzięki sprzedaży produktów żywnościowych na zagranicznych rynkach. „W handlu zagranicznym mamy ciągle nadwyżkę ponad 10,5 ml zł. Dlatego tu i z tego miejsca dziękuję rolnikom i przetwórcom, a wszystkich zapraszam do zwiedzania, degustacji i poznawania polskiej dobrej żywności” – mówił szef resortu rolnictwa, gospodarz dzisiejszego Pikniku.


W tym roku honorowym gościem imprezy był prezes Rady Ministrów Donald Tusk, który odwiedzał stoiska, degustował prezentowane na nich produkty, a także rozmawiał z wystawcami i dziennikarzami. „Dziś nikt nie ma wątpliwości, że nasz kraj staje się wzorcowym państwem w Unii Europejskiej, jeśli chodzi o produkcję zdrowej żywności” – powiedział premier i podkreślił, że z dumą każdemu można polecić polskie ogórki, warzywa i wędliny.


Premier zapowiedział swój udział w organizowanej w Brukseli imprezie promującej polską truskawkę. Zapewnił również, że polskie ogórki, jak również inne warzywa będą mu towarzyszyć podczas międzynarodowych spotkań w czasie polskiej Prezydencji w UE.


Podczas dzisiejszej imprezy około 100. firm prezentowało swoje oferty, w tym 40 ze znakiem PDŻ. Są to produkty najwyższej jakości, które stale znajdują się pod kontrolą dzięki czemu ich walory jakościowe i smakowe niezmiennie utrzymują się na tym samym wysokim poziomie. Jest to gwarancja dla konsumenta, że produkt, który raz mu zasmakował cały czas jest tak samo dobry.


Piknik organizowany w najpiękniejszej porze roku, u progu lata, był doskonałą okazją do aktywnego wypoczynku na łonie natury, wśród smaków i zapachów specjałów polskiej kuchni. Oprócz licznych degustacji i pokazów kulinarnych Piknik PDŻ to szereg innych atrakcji. Konkursy i zabawy dla dzieci, pokazy zabytkowych maszyn rolniczych czy warsztaty dotyczące tak istotnych zagadnień, jak chemia w żywności, produkcja parówek czy smaki i zapachy w żywności, warsztaty technologiczne prowadzone przez specjalistów z Wydziału Nauk o Żywności SGGW.


Ponadto dzieci mogły spędzać czas bawiąc się na „Mlecznej wyspie”, na której w atrakcyjnej formie promowane było spożywanie mleka. Natomiast miłośnicy zwierząt mieli możliwość odwiedzenia mini zoo, w którym prezentowały się zwierzęta gospodarskie: krowy owce, świnie, a także drób.


Wszystkie te atrakcje oraz miłe podniebieniu degustacje polskich specjałów ekologicznych, tradycyjnych i regionalnych odbywały się w towarzystwie występów folklorystycznych i pokazu mody słowiańskiej organizowanego w ramach Dni Dziedzictwa Słowiańskiego. Tradycyjnie też uczestnicy Pikniku „Poznaj Dobrą Żywność” mieli okazję zaopatrzenia się w tradycyjną polską żywność, która z powodzeniem podbija serca konsumentów w całej Unii Europejskiej i coraz szerzej poznawana jest na innych kontynentach.


Piknik już po raz kolejny, swoją niepowtarzalną rodzinną atmosferą, produktami o wyjątkowych smakach i zapachach, przyciągnął rzesze Warszawiaków. Kolejna edycja już za rok.



Tagi:
źródło: