Partner serwisu Paliwa i biopaliwa
Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-07-24
-
Handel zagraniczny zbożem
2024-07-24
Poznaj produkty
-
FOSCALVIT (nawóz płynny makroelementowy)
2012-01-16 -
MESCOMP - Filtry ssawne, tłoczone i liniowe
2020-07-29
Najczęstszą przyczyną złej pracy silnika jest zanieczyszczone paliwo
Zanieczyszczone paliwo jest najczęstszą przyczyną złej pracy silnika, który pracuje wolniej i głośniej. Paliwo złej jakości może nawet doprowadzić do zatrzymania jego pracy. Kierowcy często nie zdają sobie sprawy z tego, jakie zagrożenia dla samochodu może nieść zanieczyszczone paliwo. Groźna jest już nawet drobinka brudu.
![Najczęstszą przyczyną złej pracy silnika jest zanieczyszczone paliwo](/limg/920/465/n//medialibrary/Z/ZEBk8wwo.jpg)
Negatywny wpływ zanieczyszczonego paliwa na pracę silnika
– Czynników powodujących zanieczyszczenia w silniku jest bardzo wiele. Bardzo często zanieczyszczeniom ulega układ recyrkulacji spalin czy filtry DPF, jednak największe zagrożenie niosą ze sobą zanieczyszczenia znajdujące się w paliwie – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Marcin Dziełak, ekspert ds. technicznych działu serwisu w Toyota Motor Poland.
Jak podkreśla, wybór paliwa ma kluczowe znaczenie. W Unii Europejskiej do obrotu dopuszczone są tylko paliwa spełniające określone normy, ale mimo to jakość paliw dostępnych na polskich stacjach jest bardzo różna. Część z nich zawiera dodatki ulepszające, które zapobiegają powstawaniu zanieczyszczeń. Ich cena zwykle jest wyższa, ale – zdaniem eksperta – koszt, który kierowca musi ponieść w związku z konsekwencjami używania zanieczyszczonego paliwa, może być znacznie wyższy.
– Zanieczyszczenia znajdujące się w paliwie mają bardzo negatywny wpływ na układ paliwowy i może to nieść ze sobą wiele problemów dla kierowcy, np. uszkodzenie istotnych elementów układu paliwowego – mówi Dziełak. – Niestety, większość takich uszkodzeń jest nieodwracalna. Ich naprawa polega na wymianie elementów, które są bardzo kosztowne.
Wyjaśnia, że już niewielka ilość brudu w paliwie może zablokować niektóre elementy silnika, pogarszając w ten sposób osiągi pojazdu, i sprawić, że stanie się mało dynamiczny. Wyższe może się również stać zużycie paliwa.
– W przypadku braku regularnego serwisowania może nawet dojść do zatrzymania pracy silnika – przekonuje ekspert Toyota Motor Poland.
Czytaj dalej na następnej stronie...
![](https://img.youtube.com/vi/43Jfhl0gQaU/maxresdefault.jpg)