Partner serwisu Paliwa i biopaliwa
Kategorie
Zobacz również tu
-
Pistacjowy zawrót głowy
2025-04-29 -
Ceny skupu mleka w Polsce
2025-04-29 -
Ceny drobiu w Polsce (20.04.2025)
2025-04-29
Poznaj produkty
-
Szafy na chemikalia
2014-04-04 -
Przyczepa rolnicza ZASŁAWD-762-12 tandem
2014-12-02 -
Przyczepa rolnicza ZASŁAW D-762-10 tandem
2014-12-01 -
CIĄGNIK ZETOR FORTERRA HD
2014-10-03 -
FARM BAGGER Standard
2011-05-25 -
Rozsiewacze nawozów SIPMA RN 1000 BORYNA
2013-10-14
Niższe zużycie biopaliw w transporcie w 2013 r.
Jak wynika z raportu EurObserver, w ubiegłym roku Unia Europejska odnotowała pierwszy spadek zużycia biopaliw w transporcie od 2003 roku – podaje FAMMU/FAPA.

Zużycie biopaliw w UE
W 2013 roku we Wspólnocie zużycie biopaliw zmalało o 6,8% w stosunku do 2012 roku, co daje zniżkę o 1 mln ton ekwiwalentu ropy (toe) do 13,6 mln toe.
W związku z tym, udział biopaliw w transporcie w 2013 roku był na poziomie 4,7%. Obniżenie zużycia miało miejsce w wyniku pojawienia się szeregu zmian prawnych w różnych państwach Unii Europejskiej. Tak więc Madryt zmniejszył cel zużycia biodiesla w transporcie w celu redukcji cen, Berlin ogłosił w 2013 roku zakończenie zwolnień podatkowych, a Wielka Brytania, Szwecja i Dania podniosły obowiązkowe udziały biopaliw w transporcie. Równolegle w 2013 roku we Francji, Austrii i Belgii udział biododatku był stabilny, także i zużycie pozostało w miarę stabilne.
Czołowi konsumenci biopaliw w UE
W 2013 roku Niemcy pozostały czołowym konsumentem biopaliw z 2,8 m toe w tym około 2 mln ton stanowił biodiesel, na drugim miejscu Francja - 2,7 m toe w tym 2,3 mln ton biodiesla, Włochy - 1,23 m toe w tym 1,17 mln ton biodiesla oraz Wielka Brytania - 1 m toe w tym 0,6 mln ton biodiesla.
Jak wskazuje FAMMU/FAPA autorzy raportu odnotowują niepewność dotyczącą przyszłości sektora biopaliw w transporcie, jakkolwiek w czerwcu 2014 roku rządy państw członkowskich doszły do porozumienia i zdecydowały się na ograniczenie udziału biopaliw pierwszej generacji do 7% do 2020 roku. Paliwo w transporcie.
