Partner serwisu Paliwa i biopaliwa
Kategorie
Zobacz również tu
-
5 tys. zł do buhaja
2025-06-11 -
Ocena wielkości strat w uprawach ozimych
2025-06-11 -
Rynek zbóż w Polsce (25.05.2025)
2025-06-11
Poznaj produkty
-
Mulczery ORSI Twice
2015-02-04 -
Przenośniki pneumatyczne do ziarna
2016-02-11 -
Rozsiewacz nawozu DS-SN
2016-03-04 -
Agregat talerzowy GOLIAT
2014-03-31 -
Ciągniki Kubota L5040
2014-04-04
Niższe zużycie biopaliw w transporcie w 2013 r.
Jak wynika z raportu EurObserver, w ubiegłym roku Unia Europejska odnotowała pierwszy spadek zużycia biopaliw w transporcie od 2003 roku – podaje FAMMU/FAPA.

Zużycie biopaliw w UE
W 2013 roku we Wspólnocie zużycie biopaliw zmalało o 6,8% w stosunku do 2012 roku, co daje zniżkę o 1 mln ton ekwiwalentu ropy (toe) do 13,6 mln toe.
W związku z tym, udział biopaliw w transporcie w 2013 roku był na poziomie 4,7%. Obniżenie zużycia miało miejsce w wyniku pojawienia się szeregu zmian prawnych w różnych państwach Unii Europejskiej. Tak więc Madryt zmniejszył cel zużycia biodiesla w transporcie w celu redukcji cen, Berlin ogłosił w 2013 roku zakończenie zwolnień podatkowych, a Wielka Brytania, Szwecja i Dania podniosły obowiązkowe udziały biopaliw w transporcie. Równolegle w 2013 roku we Francji, Austrii i Belgii udział biododatku był stabilny, także i zużycie pozostało w miarę stabilne.
Czołowi konsumenci biopaliw w UE
W 2013 roku Niemcy pozostały czołowym konsumentem biopaliw z 2,8 m toe w tym około 2 mln ton stanowił biodiesel, na drugim miejscu Francja - 2,7 m toe w tym 2,3 mln ton biodiesla, Włochy - 1,23 m toe w tym 1,17 mln ton biodiesla oraz Wielka Brytania - 1 m toe w tym 0,6 mln ton biodiesla.
Jak wskazuje FAMMU/FAPA autorzy raportu odnotowują niepewność dotyczącą przyszłości sektora biopaliw w transporcie, jakkolwiek w czerwcu 2014 roku rządy państw członkowskich doszły do porozumienia i zdecydowały się na ograniczenie udziału biopaliw pierwszej generacji do 7% do 2020 roku. Paliwo w transporcie.
