Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Cydr podbija polski rynek

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


W Polsce dynamicznie wzrasta sprzedaż cydru. Przed dwoma laty trunek ten był ledwo widoczny...

W Polsce dynamicznie wzrasta sprzedaż cydru. Przed dwoma laty trunek ten był ledwo widoczny na rynku, w minionym roku sprzedano go blisko 2 mln litrów. W tym roku eksperci spodziewają się nawet trzykrotnie wyższej sprzedaży. Liderem rynku cydru jest Grupa Ambra. Prezes grupy zaznacza, że w obrębie najbliższych kilku lat, w ramach istniejących zasobów produkcyjnych, będzie można wyprodukować nawet 15 mln litrów cydru bez zwiększenia inwestycji.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Zakładaliśmy, że przy rozwoju w skali kilku procent rocznie i nowoczesnym zakładzie produkcyjnym bez projektu cydru nasze inwestycje będą właściwie na poziomie odtworzeniowym, a wydatki inwestycyjny nie będą się w istocie zmieniały. Natomiast sam cydr jako projekt zdecydowanie zwiększa naszą efektywność biznesową – mówi agencji Newseria Biznes Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.
 
Grupa Ambra jest największym producent cydru w Polsce, należy do niej niemal 40% rynku. Jak podkreśla Robert Ogór, rynek ten cechuje się dużą sezonowością. Największa sprzedaż jest w IV kwartale roku. Produkcja i handel cydrem w pewnym stopniu niweluje dysproporcje między poszczególnymi porami roku.
 
Cydr to produkt letni i równoważy efekty sezonowości poprzez poprawę obłożenia zakładu produkcyjnego. To z kolei oznacza, że około 10-15 mln litrów cydru możemy obsłużyć w ramach istniejących zasobów produkcyjnych, bez istotnego wzrostu inwestycji – zaznacza Ogór.
 
Rynek cydru jeszcze dwa lata temu praktycznie nie istniał, przy czym w ubiegłym roku sprzedaż napoju wyniosła 2 mln litrów, w tym natomiast eksperci spodziewają się nawet trzykrotnego wzrostu. Docelowo spożycie cydru może osiągnąć blisko 2% sprzedaży piwa.
 
Gdyby rzeczywiście cydr osiągnął wolumen 3040 mln litrów, to wówczas oczywiście konieczne będą większe inwestycje. Mam nadzieję, że będziemy mogli zrealizować te inwestycje również z przychodów i marży. Na dzisiaj jest jednak za wcześnie, żeby powiedzieć że są to konkretne wyzwania i plany, które miałyby zmienić wydatki inwestycyjne spółki – mówi Ogór.
 
Polska jest największym eksporterem jabłek na świecie, w minionym roku ich wysyłka przekroczyła milion ton. Także w kraju jabłka cieszą się dużą popularnością – średnio konsument spożywa w obrębie roku ponad 13 kilogramów tych owoców. Cydr okazał się jednak nowością.
 
Jesteśmy otoczeni uprawami jabłek na nie mniejszą skalę niż Hiszpania winogronami. Mimo to cydr to zupełnie nowe zjawisko. Zamiana konsumpcji jabłek na przetworzony napój spowodowała, że sprzedaż nas pozytywnie zaskoczyła. Konsument przyjął naszą propozycję cydru lubelskiego entuzjastycznie – podkreśla Robert Ogór.

Google+


źródło:





Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0




2014-06-29 15:07:20, napisał: Gość

Nie iwem kto to niby kupuje, spróbowałem tego i oprócz niesmaku i zgagi nic przyjemnego w tym nie znalazłem, A cena z kosmosu, chyba jedynym celem reklamy tego jest rozpijanie młodzieży, bo wiadomo jak jest podatna do agresywną reklamę ( patrz Red Bull i inne )



Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.






Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl