Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Miłość Włochów do makaronu słabnie

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Makaron od dawna stanowił podstawę włoskiej kuchni, ale wygląda na to, że konsumenci z...

Makaron od dawna stanowił podstawę włoskiej kuchni, ale wygląda na to, że konsumenci z Italii mówią tej tradycyjnej potrawie „Pasta la Vista”. Z najnowszych badań wynika, że skumulowana roczna stopa wzrostu sprzedaży makaronu (ang. compound annual growth rate, CAGR) wyniosła w latach 2011–2015 –2%, a w 2016 r. wielkość jego sprzedaży spadła do 908 100 ton.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






Wyniki badań wskazują, że przyczyną zmian w podejściu do narodowej włoskiej kuchni są względy zdrowotne. Prawie jedna czwarta (23%) Włochów deklaruje, że ograniczają ilość makaronu w diecie ze względu na zdrowie. W grupie konsumentów powyżej 55. roku życia odsetek ten wzrasta do 28%.
 
Choć spożycie makaronu w przeliczeniu na osobę jest we Włoszech nadal największe na świecie, popularność tej tradycyjnej bazy włoskich dań spada. Jak dowodzą badania, spożycie makaronu na osobę w tym kraju spadło: w 2016 r. wyniosło 15,2 kg, podczas gdy w 2011 r. sięgało 17,0 kg. Zmieniają się także upodobania smakowe konsumentów. W 2015 r. tylko 7% Włochów przyznawało, że jedli kiedykolwiek makaron bezglutenowy. 13% konsumentów jadło makaron organiczny, a 36% — pełnoziarnisty. W 2016 r. z makaronem bezglutenowym miał do czynienia już co trzeci Włoch (jadło go 33% badanych), przy czym 8% jadało go co najmniej raz w tygodniu. 63% badanych spożywało makaron organiczny — 21% raz w tygodniu lub częściej. Aż 75% ankietowanych jadło lub wykorzystywało makaron pełnoziarnisty, a 30% konsumentów robiło to co najmniej raz na siedem dni.
 
Choć Włosi odwracają się od tagliatelle, pappardelle i fettuccine, badania wskazują, że nadal pozostają oni jednym z trzech narodów spożywających najwięcej makaronu na świecie. W 2016 r. więcej zjedli go tylko Brazylijczycy (1 223 500 ton) i Rosjanie (1 184 900 ton).
 
Jodie Minotto, analityk globalnego rynku żywności i napojów w firmie Mintel, mówi - na sprzedaż makaronu wpływają negatywnie obawy związane ze szkodliwością zdrowotną spożywania węglowodanów. Widać to zwłaszcza we Włoszech, gdzie sprzedaż detaliczna tej grup produktów stale spada od 2009 r. Rosnąca popularność produktów białkowych i popularyzacja diet niskowęglowodanowych to dla producentów makaronu prawdziwe wyzwanie. Konsumenci zastępują go bowiem produktami uważanymi za zdrowsze lub bardziej pomocne w kontrolowaniu masy ciała. Na postrzeganie makaronu przez konsumentów pozytywnie wpłynie więc opracowywanie nowych produktów, skoncentrowanych na zdrowym żywieniu i wpisujących się w rosnące zainteresowanie żywnością bezglutenową.

Czytaj dalej na następnej stronie...

1 2 3

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.


  • Podrożało masło
  • Podrożało masło

    Obecnie, za kostkę możemy zapłacić praktycznie dwukrotnie więcej niż rok temu. Co jest zatem główną przyczyną tak dużej zwyżki cen?
  • Nadal rosną ceny polskich jaj
  • Nadal rosną ceny polskich jaj

    W ostatnich dwóch latach ceny jaj były niskie. Bardzo niska była też opłacalność ich produkcji. W ostatnich miesiącach br. ceny jaj zarówno konsumpcyjnych, jak i do przetwórstwa rosną.
  • Spożycie artykułów zbożowych
  • Spożycie artykułów zbożowych

    Według badań budżetów gospodarstw domowych najwięcej pieczywa i produktów zbożowych, w przeliczeniu na 1 osobę, spożywają emeryci i renciści (w 2016 r. było to średnio 7,28 kg...
  • Bardzo dobre trzy kwartały
  • Bardzo dobre trzy kwartały

    Wstępne wyniki handlu zagranicznego towarami rolno-spożywczymi za trzy kwartały bieżącego roku pokazują bardzo dobrą dynamikę wzrostu wartości eksportu oraz dodatniego salda wymiany.
  • Większy eksport przetworów zbożowo–mącznych
  • Większy eksport przetworów zbożowo–mącznych

    Eksport przetworów zbożowo–mącznych w okresie siedmiu miesięcy 2017 r. wyniósł ponad 0,7 mln ton i był o 9% większy niż tym samym okresie w 2016 r. Wartość wywozu tych przetworów...




Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl