Monitor fraz

Zapamiętaj mnie    Przypomnij hasło

Partner portalu




Produkcja i handel polskimi przetworami owocowymi

Dodano:

pomniejsz czcionkę powiększ czcionkę


Kontyngent eksportu przetworów owocowych w kwietniu 2015 r. w stosunku do kwietnia 2014 r. był...

Kontyngent eksportu przetworów owocowych w kwietniu 2015 r. w stosunku do kwietnia 2014 r. był wyższy o 11%, a owoców świeżych niższych o 46% - podaje Irena Strojewska w Rynku Rolnym IERiGŻ-PIB.


Zapisz się do bezpłatnego newslettera Gospodarz.pl i otrzymuj najważniejsze wiadomości raz w tygodniu na e-mail!

Akceptuję regulamin portalu






O spadku wywozu owoców świeżych zadecydowała zniżka zagranicznej sprzedaży jabłek o 47%. W grupie przetworów owocowych najbardziej zwiększył się eksport zagęszczonego soku jabłkowego o 41%, a także mrożonych owoców o 13%.

 

W wyniku zwyżki cen wysyłkowych jabłek i gruszek odpowiednio o 6 i 8% wpływy z zagranicznej sprzedaży owoców świeżych zmniejszyły się mniej niż ich wolumen o 10% do 41,2 mln euro. Z kolei wpływy z eksportu przetworów owocowych zmalały się o 6% do 84,6 mln euro w wyniku obniżenia większości cen transakcyjnych na globalnych rynkach.

 

Import owoców świeżych zmalał o 4% do 91,8 tys. ton, przede wszystkim w wyniku mniejszego przywozu owoców cytrusowych o 13%, mimo większych zakupów bananów o 14%. Przywóz przetworów owocowych zmalał o 11%, o czym zadecydował niższy import soków zagęszczonych o 9% oraz owoców w puszkach o 19%.

 

Ujemne saldo obrotów owocami i ich przetworami wyniosło 10,9 mln euro w stosunku do dodatniego 25,6 mln euro w kwietniu 2014 r. W okresie I-IV 2015 r. ujemne saldo handlu owocami i ich przetworami wyniosło 50,2 mln euro w porównaniu do dodatniego 64,9 mln euro w analogicznym czasie roku poprzedniego. Wartość eksportu zmniejszyła się o 15% do 509 mln euro, a importu zwyżkowała o 5% do 559,8 mln euro.

Google+


źródło:





Nie ma żadnych komentarzy! Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się i bierz aktywny udział w życiu serwisu.
Skomentuj

Czy artykuł był pomocny? +0 pkt. razem głosów: 0





Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Gospodarz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodając komentarz akceptujesz regulamin serwisu.






Agencja Marketingowa Wizerunek Spółka z o.o.
Plac Berwińskiego 5, 66-120 Kargowa, NIP 596-172-58-30, REGON 080420978
TEL. +48 506 650 670, FAX (68)422-11-64, TEL. (68)422-11-63
© 2010-2014r. Wszelkie prawa zastrzeżone Gospodarz.pl