Kategorie
Zobacz również tu
-
2024-04-23
-
Wyniki kontroli jakości handlowej jaj
2024-04-23 -
Ceny serów w Polsce (14.04.2024)
2024-04-23 -
Nie będzie połączenia inspekcji
2024-04-23
Poznaj produkty
-
Zbiornik Tango Oil 5000 monolit
2016-04-14 -
Pilnik do ostrzenia noży WG1450
2014-08-05 -
Chwytak do balotów BG2000
2015-07-02 -
Wał do zagęszczania gleby PARTNER II
2014-04-09 -
Nawóz NPK - FoliarActiv Łąki i Pastwiska
2014-12-19
Sprzedaż cydru w Polsce sięgnie 10 mln litrów
Polacy coraz chętniej sięgają po cydr, a jego sprzedaż tego lata znacząco wzrosła. Według prognoz w 2014 r. w Polsce sprzedanych zostanie ok. 10 mln litrów cydru. Producenci i dystrybutorzy lekkiego alkoholu jabłkowego zapowiadają dalsze inwestycje w ten segment.
Sprzedaż cydru
– Przeżywamy prawdziwy boom oraz bardzo szybki rozwój. Oczekujemy nadal dynamicznego wzrostu, ponieważ te 10 mln litrów, które zostaną w tym roku w Polsce sprzedane, to na pewno jest dopiero początek drogi – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Ogór, prezes zarządu Grupy Ambra, producenta Cydru Lubelskiego.
Cydr, czyli lekki alkohol jabłkowy, jest znaną i popularną kategorią w krajach Europy Zachodniej czy Ameryce Północnej. Dlatego producenci w Polsce liczą, że wzrosty osiągane w tegorocznym sezonie letnim to zapowiedź dalszego dynamicznego rozwoju. Cydr Lubelski w ciągu nieco ponad roku obecności w sprzedaży zdobył ok. 50 proc. udziałów w rynku.
– Mijające lato było bardzo udane i jesteśmy po nim pełni optymizmu, mimo że nie mogliśmy dostarczyć cydru do wszystkich sklepów w Polsce – zauważa Robert Ogór. – Będziemy dalej korzystać ze wzrostu tej kategorii w Polsce i będzie on w pewnym stopniu kierował naszymi działaniami.
Jak podkreśla, to Cydr Lubelski ma największy potencjał spośród produktów spółki.
– Tam będziemy też koncentrować nasze inwestycje, również inwestycje w produkcję. Aczkolwiek plan inwestycyjny i wydatki inwestycyjne na bieżący rok obrotowy znacząco nie przewyższają wydatków w roku 2013-2014 – to będzie około 14 mln zł, czyli plus minus na poziomie odtworzeniowym – dodaje Ogór.
Promocja cydru
Branża winiarska liczy na wsparcie w promocji cydru wśród polskich konsumentów (m.in. zniesienie akcyzy i zakazu reklamy tych produktów). Jak podkreślają jej przedstawiciele, zwiększenie konsumpcji alkoholu jabłkowego pomogłoby zagospodarować część nadwyżki tych owoców, jaka zostaje w kraju na skutek rosyjskiego embarga. Z danych, na jakie powołuje się Polska Rada Winiarstwa, wynika, że w ciągu następnych 5 lat rynek cydrów osiągnie wartość 2,5 proc. rynku piwa (ok. 90 mln litrów). To mogłoby dać możliwość zagospodarowania 100 tys. ton jabłek.