| Autor: redakcja1

Konsumenci skończyli rok w lepszych nastrojach

Grudzień przyniósł polepszenie klimatu konsumenckiego w Polsce. Wzrosły wszystkie składowe Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK.

Konsumenci skończyli rok w lepszych nastrojach
Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje wśród polskich konsumentów, wyniósł w grudniu -15,5 i był o 3,2 p.p. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.

W grudniu składowe Barometru Nastrojów Konsumenckich kształtowały się następująco:
– poprawa ocen bieżącej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – wzrost o 0,6 p.p., z poziomu -13 do -12,4;
– poprawa ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego – wzrost o 1,8 p.p., z poziomu -11,8 do -10;
– poprawa ocen przyszłej sytuacji gospodarczej kraju – wzrost o 8,2 p.p., z poziomu -48,1 do -39,9;
– wzrost skłonności do zakupów – wzrost o 2,3 p.p., z poziomu -1,9 do -0,4.


Tagi:
źródło: